Motor pod kapotou je síce vydarený, avšak nehrá do karát v znižovaní flotilových emisií. Tento rok zmizne aj z ponuky aj ostatných súrodencov ako Volkswagenov Tiguan, Arteon a Passat, pričom prvé dva spomínané modely dostanú nepriamu náhradu v podobe plug-in hybridného ústrojenstva.
Kodiaq RS Challenge je limitovaný na 300 kusov pre český trh.
Kodiaq RS mal teda pod kapotou motor 2,0 BiTDI, ktorý mal objem 1968 cm3, ktorý disponuje výkonom 176 kW pri 4000 ot. min-1. Krútiaci moment má 500 Nm pri 1750-2500 ot.min-1. Motor bol spárovaný výhradne so 7-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom 4×4. Maximálne vie jazdiť 220 km/h a akceleruje za 7,0 resp. 7,1 s.
Verzia Challenge zahŕňa predovšetkým rozšírenú základnú výbavu.
Limitovaná edícia Kodiaq RS Challenge začína na sume približne 52 000 €, s príplatkovou výbavou sa cena prehupne cez 60 000 €.
Ťažko povedať čo bude s vrcholným Kodiaqom ďalej. Šepká sa aj o koncernovom najsilnejšom benzínovom motore 2,0 TSI, ale ten má tiež svoj život nahnutý práve kvôli flotilovým emisiám. Potom je tu ešte jedna alternatíva v podobe plug-in hybridu, ktorý dostane aj nová Octavia RS iV, ale až s príchodom modernizácie, ktorá je plánovaná budúci rok.
Foto: Škoda-Auto