Jedným z veľkých problémov je, že individuálnej automobilovej doprave v mestách hádžu poriadne brvná pod nohy (či kolesá) v celom rozvinutom svete. Pribúda zón s obmedzeným vjazdom, parkovať zadarmo (ak vôbec!) sa už takmer nedá nikde a ak nie ste obyvateľom daného územia, máte ešte väčšiu smolu. A je jedno, aký veľký automobil máte. Malé auto sa stáva zbytočnou investíciou. Ak ho rodina má, takmer určite potrebuje ešte jedno väčšie. Jeho problémy však nie sú väčšie než toho malého. Načo teda mať obidve, keď to väčšie je univerzálne a naložím doň celú rodinu? To, že jeho prevádzkové náklady sú voči malému o niečo vyššie, ešte neznamená nič v porovnaní s legislatívou likvidujúcou používanie automobilov bez rozdielu veľkosti. Nehovoriac o tom, že poplatky za diaľničné známky, parkovanie, umývanie a pod. sú v oboch prípadoch rovnaké. Napokon jednoznačný trend (a pomaly jediná možnosť, ako sa pohybovať vo veľkých mestách) dať nás všetkých do viac alebo skôr menej fungujúcej hromadnej dopravy je ďalším faktorom, ktorý z malých (a aj tak rastúcich) mestských áut robí zbytočnosť.
Nuž čo, tak, ako nám pomaly miznú skvelé MPV, zmizne možno onedlho ďalší sympatický segment osobných automobilov. Bude ho škoda, ale čo už zmôžeme proti nemilosrdnému valcu marketingu a legislatívy?!
Foto: Archív