Neviem, čo si o tom všetkom vo svete myslieť. Je to reálna hrozba, ktorá sa dá zastaviť len vlastnou disciplínou, alebo je to moderný spôsob, ako oslabiť ekonomiky a spraviť z chudobných viac biednych a z boháčov viac bohatých?
Automobilový priemysel, rovnako ako ostatné odvetvia, prechádza ťažkými skúškami. Uzatváranie fabrík, blížiace sa pokuty za nesplnenie emisných kvót a veľa ďalších rôznorodých denno-denných problémov. Nezávideniahodná situácia…
Ak začnete preklikávať stránkami na internete, naozaj nenájdete veľa automobilových fabrík, ktoré by ostali v súčasnosti otvorené. Takmer všetky sú zatvorené. Jedno je však isté. Ruský AutoVAZ na tomto pomyselnom zozname nenájdete. Pokračujú vo výrobe na plné obrátky, akoby sa vlastne nič nedialo. A pritom majú oficiálne potvrdených dvoch zamestnancov s nákazou.
Samozrejme, chápeme. Uzavrieť továreň je ťažkých krokom. Nie je ničím výnimočným, že vrcholoví manažéri niektorých značiek sa tak rozhodli učiniť až po nátlaku odborových predákov.
Automobilový závod v Togliatti zamestnáva približne 35 000 ľudí. Tamojší predstavitelia uviedli, že je všetko pod kontrolou a výroba funguje podľa harmonogramu. Rusko má aktuálne nakazených viac ako 250 ľudí, z toho jeden už vírusu podľahol.
Podobne ako u nás, aj tamojšie úrady zakázali hromadné podujatia, obmedzili hranice, zavreli školy, avšak výroba beží naďalej. Som veľmi zvedavý, dokedy tak bude.
Foto:Archív