Tento trend bol zrejmý už dlhšie, avšak až výrobná pauza vynútená koronavírusom Covid-19 akoby definitívne ubezpečila vedenie Volkswagenu o ďalšom smerovaní koncernu. Nemecká automobilka síce prerušila výrobu, vrátane fabriky v Devínskej Novej Vsi, no súčasne potvrdila svoje plány ohľadne elektrifikácie. Celosvetový tlak najmä zo strany elektromobilov Tesla je enormný!
„Značka Volkswagen sa ocitla pred skokom do elektrickej éry. Volkswagen sa premení na technologickú spoločnosť založenou na software,” uvádza sa v tlačovej správy spoločnosti Volkswagen, ktorá napriek aktuálnej situácii spôsobenej koronavírusovou krízou vstupuje do svojej druhej fázy realizácie stratégie s názvom „Transform 2025+“. Pre koncern, ktorý na Slovensku vyrábal dlhší čas len jeden elektromobil (pozn. e-up! a nedávno pribudla Škoda CITIGOe iV), sa tak začína nová éra. My len veríme, že to súčasne platí aj o slovenskom priemysle, ktorého celkové HDP je na tom automobilovom výrazne závislé.
Rozsiahla elektrická ofenzíva Volkswagenu bude teraz viditeľná tiež na cestách. Volkswagen ID.3, prvý elektromobil na základe novej elektrickej platformy MEB, bude podľa plánu dodávaný zákazníkom od leta. Potom bude nasledovať prvé úplne elektrické SUV značky, model Volkswagen ID.4. Ponuku navyše rozšíri ďalšia elektrifikácia konvenčného portfólia. Volkswagen sa tak vydáva na cestu k mobilite s nulovými emisiami pre všetky. Od roku 2022 bude značka ponúkať elektromobily na základe platformy MEB vo všetkých dôležitých automobilových segmentoch.
Do roku 2025 sa má predávať najmenej 1,5 milióna elektromobilov ročne. Dlhodobým cieľom je úplná „dekarbonizácia“ produktovej rady aj celej spoločnosti do roku 2050. Na budúci rok sa znížia priemerné flotilové emisie CO2 o 25 gramov na kilometer. Značka je presvedčená o tom, že splní limity platné v EÚ pre aktuálny kalendárny rok. Okrem elektrifikácie bude značka v následujúcich rokoch intenzívne rozvíjať tiež digitalizáciu. Pozornosť bude pritom zameraná na dve hlavné oblasti – realizáciu Plánu digitálnej transformácie a založenie organizácie Car.Software.
Po ukončení platnosti Paktu pre budúcnosť je Plán digitálnej transformácie nadväzujúcim programom, ktorý pripraví značku na digitálnu éru. Spoločnosť Volkswagen získa nové digitálne kompetencie a jej organizácia bude vo všetkých oblastiach rýchlejšia, štíhlejšia a konkurencieschopnejšia. Týmto spôsobom bude v oblasti správy eliminovaných až 4000 pracovných miest. Súčasne je plánovaných 2000 nových pracovných miest v digitálnych oblastiach.
Časť nových pracovných miest vznikne v novej organizácii Car.Software, s ktorou značka Volkswagen prevzala v rámci koncernu zodpovednosť za oblasť automobilového softvéru. V novej organizačnej jednotke budú sústredené všetky softwarové aktivity od operačných systémov vozidiel cez digitálne „eko-systémy“ až po nové služby pre mobilitu. V prvom kroku bolo pod jednu strechu združených 3000 digitálnych odborníkov. Do roku 2025 bude v tejto organizačnej jednotke pracovať viac než 10.000 softvérových inžinierov.
-jj-, foto a zdroj: Volkswagen