VW ID.4: Reakcia na Tesla Model Y

Každá akcia vyvolá reakciu. Vedenie koncernu Volkswagen so znepokojením sleduje vývoj na trhu s elektromobilmi a preto odpovedá na konkurenčný automobil do zásuvky – Tesla Model Y elektrickým crossoverom ID.4.

Koncept ID.CROZZ sa stáva realitou v podobe nového elektromobilu ID.4. Volkswagen usporiadal po zrušení Ženevského autosalónu webovú prezentáciu, na ktorej po prvý raz ukázal konkrétnu podobu svojho prvého elektrického SUV. Nový model ID.4 bude uvedený na vybrané trhy už tento rok, na tom slovenskom by sa mal objaviť začiatkom roku budúceho. Po modeli ID.3 tak bolo zahájené odpočítavanie pre druhý elektromobil na základe novej modulárnej platformy MEB (Modularer E-Antriebskasten).

Podobne ako ID.3 bude aj ID.4 uvedený na trh ako vozidlo s neutrálnou bilanciou emisií CO2,“ oznámil Ralf Brandstätter, prevádzkový šéf značky Volkswagen. „ID.4 budeme vyrábať a predávať v Európe, Číne a USA.“ Design SUV s nulovými emisiami je mimoriadne aerodynamický. „Dobrá aerodynamika znižuje aerodynamický odpor vzduchu a predlžuje dojazd modelu ID.4 v závislosti od variantu pohonu až na 500 km,“ vysvetlil ďalej Brandstätter. ID.4 bude uvedený na trh zo začiatku s pohonom zadných kolies.

Neskôr bude nasledovať verzia s elektrickým pohonom všetkých kolies. Pod podlahou interiéru je umiestnená vysokonapäťová sada akumulátorov, čo prispieva k nízkemu ťažisku a veľmi vyváženému rozloženiu hmotnosti medzi nápravy. To sú dôležité predpoklady pre dosiahnutie optimálnej jazdnej dynamiky. Rovnako ako všetky modely na základe platformy MEB ponúkne ID.4 neobvykle priestorný interiér vďaka kompaktnej konštrukcii elektrického pohonu. Prístrojová doska SUV s nulovými emisiami je prehľadne usporiadaná a dôsledne digitalizovaná.

Intuitívne ovládanie prebieha v absolútnej väčšine prípadov prostredníctvom dotykových plôch a inteligentného hlasového ovládania. Modely ID.4 a ID.3 sú pre Volkswagen dôležitými míľnikmi na ceste k neutrálnej bilancii emisií CO2 v súlade s parížskymi cieľmi pre ochranu klímy do roku 2050. Už do roku 2025 majú flotilové emisie CO2 značky Volkswagen klesnúť o jednu tretinu. Volkswagen v súčasnosti investuje jednu miliardu eur do elektrifikácie produktovej rady a hybridizácie stále väčšieho počtu vozidiel.

Elektrické pohony budú totiž spoločne s novými čiastočne hybridnými a externe nabíjateľnými hybridnými pohonmi v modelových radách s vysokými počtami vyrobených vozidiel, medzi ktoré patrí napríklad úspešný Golf, významne prispievať ku znižovaniu flotilových emisií. Preto bola počas webovej prezentácie venovaná pozornosť nielen modelom ID., ale tiež novým vozidlám Volkswagen s hybridným pohonom. Medzi ne patrí nový Touareg R4. Vďaka nemu je teraz aj najvýkonnejší Volkswagen poháňaný hospodárnym externe nabíjateľným hybridným systémom.

Kombinácia elektromotoru s výkonom 100 kW a preplňovaného zážihového motoru V6 TSI s výkonom 250 kW poskytuje celkový najvyšší výkon 340 kW. Kapacita akumulátorov umožní väčšine šoférov jazdiacich do zamestnania prekonávať každodennú vzdialenosť s nulovými emisiami. Touareg R môže pritom ísť v režime s výhradne elektrickým pohonom E-Mode rýchlosťou až 140 km/h. Pre každodenné dochádzanie je ideálny tiež nový Golf GTE. Jeho hybridný pohon s možnosťou externého nabíjania je koncipovaný pre športové výkony.

Dvoma zdrojmi hnacej sily sú elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a preplňovaný zážihový štvorvalec TSI vyladený na 110 kW. Elektromotor a TSI poskytujú spoločne celkový najvyšší výkon 180 kW. Pri používaní len elektrického pohonu dosahuje nový Golf GTE najvyššiu rýchlosť 130 km/h. Ako ďalšiu významnú novinku predstavuje Volkswagen nový model Golf GTD, ktorého inovatívny systém Twindosing výrazne znižuje emisie oxidu dusíka v porovnaní s predchodcom. Premiéru oslavuje tiež ôsma generácia modelu Golf GTI, z ktorého sa už vyrobilo viac ako 2,3 milióna vozidiel.

-jj-, zdroj a foto: VW

crossoverelektromobilkonkurenciaTesla Model YVolkswagenVolkswagen ID.4VWVW ID.4
Komentáre (0)
Pridať komentár