V skutočnosti prešla technicky najväčšou zmenou za trinásť rokov výroby. Z päťstovky sa totiž stal prvý čistý elektromobil koncernu FCA. Jej výroba sa vracia do jej rodiska, kde sa zrodila prvá päťstovka pre 63 rokmi – do Turína. Pred 63 rokmi nebol automobil ani zďaleka samozrejmosťou, vlastniť si ho mohli dovoliť iba tí bonitnejší. Päťstovka však všetko zmenila. Sprístupnila slobodu pohybu širokým masám a stala sa ikonou. Druhá generácia päťstovky z roku 2007 nadviazala na šarm a štýl prvej generácie a dokázala si na tom vybudovať taký obrovský úspech, aký nečakal snáď ani samotný Fiat. Kľúčom k úspechu bolo spojenie sympatického retro a zároveň dobového dizajnu so súčasnou technikou. Tretia generácia pokračuje v dizajnovom štýle predchodkýň – našťastie sa nezmenila príliš, no technicky ide svojím spôsobom predbehnúť dobu. Bude totiž iba elektrická. Nie, nebojte sa, Fiat sa zasa nezbláznil úplne, uvedomuje si, že trh na elektrické autá je ešte malý a neuživil by sa z neho. Preto necháva v ponuke aj druhú generáciu päťstovky s klasickým benzínovým motorom. Jej výrobu necháva v Poľsku.
Vráťme sa však k novej 500-ke. Je plne elektrická, elektromotor má 87 kW, maximálna rýchlosť je 150 km/h, na stovku zrýchli za 9 sekúnd, no 50-ku dosiahne za 3,1 sekundy. Dojazd a čas nabíjania sú pre majiteľov kľúčové. Lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 42 kWh poskytuje dojazd 320 km, a to už hovoríme o dojazde v cykle WLTP, ktorý je prísnejší a v porovnaní s pôvodným cyklom NEDC dáva výsledky oveľa bližšie k realite. Akumulátor možno nabíjať cez rýchlonabíjaciu stanicu s výkonom 85 kW. Za päť minút nabíjania si majiteľ „dotankuje“ energiu na takmer 50 km. Za pol hodiny sa akumulátor nabije na 80 % svojej kapacity. Konektor Combo 2 umožňuje použiť nabíjanie striedavým aj jednosmerným prúdom. Samozrejmosťou je možnosť domáceho nabíjania prostredníctvom domácej nástennej nabíjacej stanice Easy Wallbox. Doma tak môžete nabíjať akumulátor výkonom 3 kW bez špeciálnej inštalácie elektrického zariadenia. Easy Wallbox možno „apgrejdnuť“ na 7,4 kW, s ktorým nabijete akumulátor za niečo viac ako 6 hodín. Ďalšou možnosťou nabíjania je z verejných nabíjacích staníc s káblom Mode 3 a výkonom 11 kW.
Samotné auto má tri jazdné režimy: Normal, Range a Sherpa. V režime Sherpa elektronika optimalizuje všetky svoje spotrebiče s ohľadom na čo najnižšiu energetickú energiu, aby sa auto dostalo na miesto určenia zadané v navigácii alebo k najbližšiemu nabíjaciemu zariadeniu. Presne ako himalájsky šerpa, ktorý podriadi všetko tomu, aby dopravil tovar na určené miesto. Elektronika obmedzí maximálnu rýchlosť na 80 km/h, ale aj reakcie motora na plyn, vypne klimatizáciu aj vyhrievanie sedadiel. Vodič však má možnosť vyhrievanie sedadla zapnúť aj v režime Sherpa. V režime Normal sa 500-ka správa ako so spaľovacím motorom, v režime Range sa aktivuje tzv. jednopedálové ovládanie. Uvoľnením plynového pedála elektronika začne rekuperovať kinetickú energiu a teda auto začne spomaľovať. Miera rekuperácie, resp. spomalenia je závislá od miery uvoľnenia plynu. Brzdový pedál pri bežnej prevádzke vodič ani nemusí používať. Auto dokáže aj bez neho zastaviť. Brzdový pedál musí použiť až, keď potrebuje spomaľovať intenzívnejšie.
Nová 500-ka je schopná autonómnej jazdy druhej úrovne, vie udržovať odstup od auta pred sebou, vie zastaviť a vie sa udržať v jazdnom pruhu. Vodič však musí mať ruky na volante. Čítanie dopravných značiek odporúča vodičovi rýchlosť. Vozidlo je vybavené infotainmentom UConnect 5, ktorý je kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto a možno ich používať aj v bezdrôtovom režime. Na vrchole prístrojovej dosky je 10,25-palcový horizontálny dotykový displej s pomerom strán 16:9. UConnect 5 v spojení s telematickým modulom poskytuje okrem núdzového volania pomoci eCall množstvo inovatívnych služieb. My Remote umožňuje skontrolovať stav akumulátora zo smartfónu, plánovať nabíjanie v najekonomickejšom čase, lokalizovať vozidlo, zamknúť a odomknúť auto, zapnúť alebo vypnúť klimatizáciu… My Navigation umožňuje nastaviť cieľ cesty, skontrolovať premávku a poveternostné podmienky pozdĺž trasy, skontrolovať statické radary, nabíjacie stanice priamo z aplikácie vo svojom mobile… Prostredníctvom My Assistant môže vodič zavolať do call centra pre pomoc v prípade poruchy auta. My Theft Assistance posiela majiteľovi správu o tom, že sa niekto pokúša ukradnúť auto alebo vniknúť doňho. My Wi-Fi umožňuje pripojiť až osem zariadení súčasne. Cez My Car zasa môže vodič skontrolovať stav auta – tlak v pneumatikách, zostávajúci čas alebo kilometre k plánovanej servisnej prehliadke… Samotné auto bude k dispozícii v dvoch karosárskych verziách – trojdverový hatchback a trojdverový kabriolet s plátennou strechou.