História modelov „longtail“ (LT) v McLarene začala v roku 1990 modelom F1 GTR. Až v roku 2015 však mohol prvý model LT na otvorené cesty. Dovtedy totiž neboli homologizované na cesty. Teraz prichádza najvýkonnejší, najrýchlejší model zo série LT. Najrýchlejší na ceste aj na okruhu. Pri jeho tvorbe sa konštruktéri sústredili aj na to, aby auto poskytovalo bezprecedentnú spätnú väzbu vodičovi, resp. dokonalé spojenie vodiča a vozidla. Riadenie má elektrohydraulický posilňovač, ešte rýchlejší prevod a pevnejší priečny skrutný stabilizátor, čo spolu dáva čistejšiu spätnú väzbu vo volante. Adaptívne odpruženie Proactive Chassis Control II, ktoré predstavili na modeli 720S, požíva aj model 765LT, avšak v upravenej podobe. Upravená a hardvérová aj softvérová časť.
V porovnaní s modelom 720S je predok auta bližšie k zemi o 5 mm (svetlá výška vzadu ostala nezmenená) a rozchod predných kolies je širší o 6 mm. To vyústilo k lepšiemu gripu prednej nápravy a lepšiemu balansu vozidla. Auto dostalo nové ľahšie hlavné pružiny a prídavné pomocné, čím konštruktéri dosiahli zníženie neodpružených hmôt pri zachovaní zaťaženia v odpružení pri maximálnom odskoku kolies. Konfigurácia s dvoma pružinami totiž v porovnaní s jednou väčšou dvojstupňovou pružinou ušetrí hmotnosť – konkrétne 1,5 kg. Zvýšila sa tuhosť stabilizátorov.
Dôležitým kľúčom k výkonom na okruhu, ale aj ku správaniu sa vozidla na ceste je aerodynamika. Rozšírený splitter, predĺžené aktívne krídlo vzadu spolu s karbónovým spodkom karosérie, bočnými plutvami na dverách a predĺženým difúzorom vytvárajú až o 25 % väčší prítlak ako má model 720S. Aktívne zadné krídlo okrem vytvárania prítlaku, samozrejme, pomáha aj pri brzdení. Vytvára aerodynamickú brzdu a zároveň redukuje ponáranie sa prednej časti pri intenzívnom brzdení. Vďaka tomu si mohli konštruktéri dovoliť mäkšie pružiny vpredu. Zaujímavosťou je, že aktívne zadné krídlo vo svojej základnej polohe pomáha chladiť motor, a to tým, že pomáha odsávať horúci vzduch z motorového priestoru.
Štandardom sú karbónové brzdy s účinným prívodom chladiaceho vzduchu na kotúče a čeľuste. Zo stovky zastaví auto na dráhe 29,5 metra. Tí zákazníci, ktorí budú častejšie na okruhu, si môžu objednať špeciálne okruhové brzdy – kotúče aj doštičky – s lepšou odolnosťou voči fadingu aj opotrebeniu. McLaren 765LT jazdí na špeciálnych ultraľahkých kovaných diskoch kolies obutých do pneumatík Pirelli P Zero Trofeo R. Pre ešte nižšiu hmotnosť sú skrutky kolies titánové. V porovnaní s kolesami 720S sa tak podarilo ušetriť neuveriteľných 22 kg. A tie kilá sú o to dôležitejšie, že ide o neodpruženú hmotu.
765LT je najvýkonnejší model z rodu LT homologizovaný na prevádzku na otvorených cestách. Na pohon slúži osemvalcový štvorliter preplňovaný dvoma turbodúchadlami. Má suchú olejovú skriňu, kľukovú hriadeľ uloženú v pevnej platni „bed plate“, kované hliníkové piesty, pre lepšie reakcie sú turbodúchadlá typu twinscroll… Palivové aj olejové čerpadlá prešli úpravou. Riadiaca jednotka je prekalibrovaná s ohľadom na vyšší výkon a ešte lepšie reakcie na plyn. Motor vyvinie 563 kW (765 k) pri 7 500 ot.min-1 a 800 Nm pri 5 500 ot.min-1. McLaren 765LT zrýchli z miesta na stovku za 2,8 sekundy, dvestovku dosiahne za 7,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 330 km/h. Aby bolo možné dosiahnuť takéto parametre zrýchlenia, museli konštruktéri revidovať aj prevodovku. Tá je pri radení o 15 % rýchlejšia ako v modeli 720S. Pevnejšie uloženie motora pomôže k lepšiemu prenosu hnacej sily, k lepším odozvám na plyn a tiež podporí dynamické pocity vodiča. Každá zmena otáčok je tak zdôraznená nielen úžasným zvukom výfuku aj kopancom do chrbta cez sedadlo. Keď už sme spomenuli zvuk výfuku, ten je daný samotným materiálom výfuku, tvarom a priemerom potrubia, uhlom a medzerou medzi štvoricou koncoviek. V krajinách EU musia byť vo výfuku dva ventily, ktoré znižujú hluk v nízkych otáčkach. Pre zníženie hmotnosti sú aj oni titánové.
K 765LT tvorcovia pristupovali s totálnym dôrazom na zníženie hmotnosti. Tá je totiž kardinálne dôležitá pre každú reakciu vozidla na povely rúk a nôh vodiča – zrýchlenie, brzdenie, reakcie na riadenie… V porovnaní s už beztak superľahkým modelom 720S ušetrili ďalších 80 kg. Na jednu tonu hmotnosti auta tak pripadá 622 koní. Dosiahli to rozsiahlym použitím karbónu, ale aj konštrukčnými optimalizáciami. Zmeny začínajú na prvom mieste vozidla, držiak evidenčného čísla je totiž z karbónu. Splitter, nový predný nárazník, podlaha, bočné panely, zadný nárazník, zadné krídlo a predĺžený difúzor – všetky tieto prvky sú vyrobené z karbónu. Kapota, predné aj zadné blatníky, dvere sú štandardne z hliníka, no v opcii môžu byť aj tieto prvky z karbónu. Pastorok a korunové koleso v stálom prevode prevodovky sú vyrobené so špeciálnej nikel-chrómovej ocele, ktorá sa používa aj v monopostoch F1. Tá poskytuje výnimočnú pevnosť pri výnimočnej hmotnosti. V porovnaní s modelom 720S je o 3 kg ľahší aj lítiovo-iónový akumulátor. Karbónové škrupinové sedadlá vyrobené špeciálne pre McLaren 765LT sú až o 18 kg ľahšie ako športové sedadlá v modeli 720S. Ich zaujímavosťou je dvojitá škrupina, čo znižuje hmotnosť o tretinu voči karbónovým sedadlám vyrobeným štandardnou technológiou. Každé zo sedadiel váži iba 3,35 kg. Na čalúnenie interiéru je použitá odľahčená alcantara. Horizontálne panely podlahy však nie sú čalúnené vôbec. Namiesto schránok sú vo dverách kapsy. Nastavovanie volantu je manuálne. Pre úsporu hmotnosti auto štandardne nemá klimatizáciu ani audiosystém, dajú sa však doobjednať bez príplatku. Okná aj čelné sklo sú tenšie, C-stĺpik a zadné okno sú z polykarbonátu, ktorý sa používa v motoristickom športe. Panely hornej časti dverí sú tiež z karbónu. Výfukové potrubie je titánové. Je to síce drahý materiál, no konštruktéri ním ušetrili 3,8 kg. Celý výfukový systém váži iba 10,9 kg. Výsledkom všetkých spomínaných úprav je, že McLaren 765LT má suchú hmotnosť iba 1 229 kg.