Samozrejme, tesne pred premiérou kolovali rôzne kamufláže. Nové Sorento s hranatým dizajnom sa rozhodlo podkúriť ostatným konkurentom triedy. Zdá sa, že má na to.
Neviem si pomôcť, ale mám pocit, že Kia sa pri dizajne nového Sorenta oprela skôr o americký vkus, ako ten európsky. Má ísť o globálny model, takže táto dizajnová zmena bola viac ako nutná. A navyše, nie sú ani prví, ani poslední, kto prelína dizajnové smery jednotlivých kontinentov.
Spredu zaujme rozmerná maska s menšími Full LED svetlami. Zozadu to je však iná káva. Rozhodli sa použiť 2 vertikálne pásy na každej strane. S ničím európskym si ju tak nepomýlite.
Ako exteriér, tak aj interiér musí zaujať. Mohutná palubná doska s veľkým displejom je základ úspechu. K tomu kvalitné materiály a dobré spracovanie a úspech na seba nenechá dlho čakať. Som veľmi rád, že na stredovom paneli nevyhodili klasické hardvérové tlačidlá. Na stredový tunel umiestnili otočný volič automatickej prevodovky.
Paleta motorov pre nové Sorento je široká. Avšak nie každý motor sa dostane aj ku nám. Európania sa môžu tešiť na 2.2 l turbodiesel s výkonom 202koní a 440 Nm spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Nesmieme zabudnúť spomenúť ani 1.6 l T-GDi hybrid. Spaľovací motor je doplnený elektromotorom s výkonom 44,2 kW a lithium-ion polymérovou batériou s kapacitou 1,49 kWh. Systémový výkon je udávaný až 172 kW (234 k) a krútiaci moment 350 Nm.