Športový a dynamicky ladený strih karosérie podčiarkuje typická modrá farba a veľké 20-palcové disky. Samozrejme, VW sa snaží svojim zákazníkom priniesť exkluzivitu, a tak pripravili aj 21 a 22 palcové disky. Interiér tiež prešiel miernymi zmenami. Tou najvýraznejšou je športový volant.
Nový VW Touareg R prešiel zmenou techniky. Je to benzínový plug-in hybrid. Pod kapotou mu bije V6 3,0 TSI s výkonom 250 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Elektromotor dotuje výkon 100 kW a 370 Nm. Výkon celej sústavy je udávaný na 340 kW (462 k) a 700 Nm. Hnacia sústava je skombinovaná s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá posiela cez stredový diferenciál Torsen silu na obe nápravy. Systém 4Motion je skutočne prepracovaný. Podľa potreby dokáže presunúť až 70 % výkonu na prednú nápravu, poprípade 80 % dozadu.
Prirodzene, VW Touareg R nie je najsilnejším SUV v koncerne. Súrodenci majú väčší objem, viac valcov a aj vyšší výkon. Prečo sa VW rozhodlo pre túto cestu? Sú za tým emisie. Podľa predbežných informácii výrobcu toto veľké čudo dokáže papierovo jazdiť za 2,3-2,4 l/100 km. Výhodou je, že pri každodennej krátkej trase napr. do práce sa spaľovací motor nemusí ani len zapnúť, ak ho doma nabijete.
A čo ďalšie dôležité údaje? Začneme batériou. Tá je umiestnená v zadnej časti vozdila a má kapacitu 14,1 kWh. Maximálna rýchlosť je stanovená na 250 km/h. pri jazde na elektrinu je to krátkodobo 140 km/h.
Volkswagen Touareg R je pre VW prvenstvom v niekoľkých oblastiach. Je to prvý plug-in hybrid s označením R. Zároveň je to prvýkrát, čo je plug-in hybrid najsilnejším modelom značky. Je to prvý plug-in hybrid so systémom Trailer Assist.