Tretia generácia i20 stavia na hodnotách svojich predchodcov (kvalita, hodnota za cenu, praktickosť) no prináša celkom nový dynamickejší dizajn a nové technológie. Z hľadiska dizajnu je prvým modelom automobilky s dizajnovou filozofiou Sensuous Sportiness. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou má dynamickejšie proporcie aj detaily. Strecha sa znížila o 24 mm, „telo vozidla“ sa pritom rozšírilo o 30 mm a dĺžka narástla o 5 mm. Narástol aj rázvor osí náprav, a to o 10 mm. Posádka ťaží z väčšej šírky vo vnútri, ale zväčšil sa aj batožinový priestor o 25 litrov na 351 dm3.
V závislosti od výbavy môže mať dva 10,25-palcový displeje. Jeden slúži ako digitálny prístrojový štít, druhý uprostred prístrojovej dosky je dotykový slúži ako rozhranie medzi jednotlivými systémami auta. Ten ponúka aj režim split screen (rozdenie displeja), čo umožňuje funkciu multitaskingu, teda využívania dvoch funkcií naraz. Nový Hyundai i20 je prvým modelom značky, ktorý môže mať prémiový audiosystém Bose. Samozrejmosťou je digitalizácia – nielen zrkadlenie smartfónu, ale aj online služby Hyundai Bluelink. Vodič tak môže na diaľku prostredníctvom svojho smartfónu lokalizovať a získať rôzne informácie súvisiace so zabezpečením svojho vozidla, odomknúť alebo zamknúť vozidlo, odoslať do vozidla body záujmu POI. Zároveň môže získať servisné informácie – tlak vzduchu v pneumatikách, jazdné informácie… Služby Bluelink sú predplatené na 5 rokov – v cene vozidla.
Balík bezpečnostných systémov Hyundai SmartSense obsahuje niekoľko nových technológií. Spomeňme nový predkolízny systém Forward Collision-Avoidance Assist, ktorý rozpoznáva chodcov a j cyklistov, či adaptívny tempomat, ktorý na svoju prácu využíva aj údaje navigácie Navigation-Based Smart Cruise Control. Obmedzovač rýchlosti spolu s čítaním dopravných značiek a údajmi navigácie dokáže prebrať povolenú rýchlosť, nielen varovať na jeho prekročenie. Systém Parking Assist pomôže zaparkovať. Ide o semiatonómny systém. To je samozrejme iba zlomok zo všetkých asistenčných systémov.
Na pohon slúži preplňovaný trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 74 alebo 88 kW. Slabší z nich môže mať v opcii mild hybridnú technológiu, silnejší ju má sériovo. Tá znižuje spotrebu o 3 -4 percentá. Zaujímavosťou je, že mild hyridné verziu môžu mať okrem sedemstupňovej DCT prevodovka aj šesťstupňovú manuálnu – iMT. Tá totiž umožňuje odpojiť prevodovku od motora pri uvoľnení plynu a auto tak môže plachtiť s vypnutým motorom. Alternatívou je atmosféricky plnený 1,2-litrový štvorvalec so 62 kW a päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Mimochodom, hoci je nový Hyundai i20 väčší a je lepšie vybavený, je o 4 % ľahší.