Potvrdzujú to prototypy e-tron S s unikátnym pohonom všetkých štyroch kolies prostredníctvom troch elektromotorov. V režime D poskytujú elektromotory celkový výkon 320 KW a 808 Nm, v režime S až 380 kW a 973 Nm.
Charakteristika hnacej sústavy je orientovaná na pohon zadných kolies, čo podporuje dynamiku jazdy. So stabilizačným systémom v režime Sport dokážu oba modely drifotvať. Modely Audi e-tron S budú prvými masovo vyrábanými elektromobilmi s troma elektromotormi. Na prednej náprave je elektromotor, ktorý pôvodne poháňa produkčný Audi e-tron 55 s energetickou spotrebou 21,9 – 26,4 kWh/100 km. V konceptoch e-tron S poskytuje 124 kW, krátkodobo v režime boost dokonca 150 kW. Na zadnej náprave pracujú dva menšie elektromotory, ktoré spolu poskytujú 196 kW, v režime boost 264. Za bežných okolností pracujú iba zadné elektromotory. Predný sa pridáva pri požiadavke vyššieho výkonu, alebo pri poklese priľnavosti, resp. v rýchlejších zákrutách.
Samotné pripájanie pohonu predných kolies je prediktívne, dôjde k nemu ešte predtým ako nastane situácia, ktorá by to odôvodňovala. Pohon dopĺňa strategické smerovanie krátiaceho momentu Torque Vectoring na zadnej náprave, avšak bez komplikovaného aktívneho diferenciálu. Každý zo zadných elektromotorov totiž vyvinie a posiela cez svoju vlastnú prevodovku na dané koleso presne toľko hnacej sily, koľko je v danej situácii potreba. Audi tak podporuje vytvára natáčací moment karosérie okolo zvislej osi, výsledkom čoho lepšia agilita v zákrutách a tiež vyššia rýchlosť v zákrutách. Torque Vectoring sa využíva aj pri akcelerácii, keď jedno zo zadných kolies príde na povrch so zhoršenou adhéziou. Elektronika okamžite upraví výkon oboch elektromotorov, aby eliminovala akýkoľvek nepriaznivý efekt náhlej zmeny trakcie na jednej strane a zároveň zabezpečila pokračovanie v čo najlepšej akcelerácii. V prípade, že jedno z kolies stratí trakciu úplne, riadiaca jednotka postupne posunie hnaciu silu na stranu s lepším záberom, pričom koleso bez trakcie nedostane žiadnu hnaciu silu.
Dodávam, že na rýchlonabíjacej stanici Ionity s výkonom 150 kW možno dobiť akumulátor z 5 na 80 % za zhruba pol hodinu. Audi za roky práce na elektromobiloch prišlo na to, že dôležitou súčasťou elektromobilov je tepelný manažment. Správna teplota totiž výraznou mierou ovplyvňuje výkon, efektivitu, životnosť, bezpečnosť a spoľahlivosť akumulátora. V Prípade Audi e-tron S hovoríme o manažmente so štyrmi okruhmi, ktoré majú na starosti chladenie alebo ohrievanie akumulátora, elektromotorov, interiéru.