Nová generácia vozidiel Kia Sorento, ktorá sa už čoskoro predstaví na autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, ponúkne už aj hybridný pohon. Prestížny medzinárodný autosalón v krajine helvétskeho kríža sa uskutoční od 5. do 15. marca.
Najnovšia Kia Sorento bude prvým SUV postaveným na novej platforme kórejskej automobilky. Zahájenie výroby je naplánované ešte na tento rok. Platforma s kompaktnou konštrukciou motorového priestoru, kratšími prevismi a dlhším rázvorom umožnila ponúknuť nielen nový štýlový design a výraz vozidla, ale tiež pohodlnú jazdu a príjemnú ovládateľnosť. V porovnaní s predchodcom narástlo nové Sorento o 10 mm do dĺžky, rázvor sa predĺžil o 35 mm na 2815 mm. Kabína teraz ponúka viac miesta než mnohé porovnateľné a konkurenčné SUV strednej triedy.
Vďaka chytrému využitiu priestoru nové Sorento tiež disponuje batožinovým priestorom na vrchole triedy. Pri premiére prvej generácie Sorenta v roku 2002 tento model zaujal svojou robustnou rámovou konštrukciou karosérie, veľkým vnútorným priestorom a dobrými terénnymi schopnosťami. Prechod na samonosnú konštrukciu u Sorenta druhej generácie v roku 2009 znamenal skokovou zmenu v jazdných vlastnostiach na ceste. Nová podvozková platforma Kia pre stredne veľké SUV je z pohľadu novej generácie Sorenta významným krokom vpred:
Vozidlo vo svojej triede v podstate nastavuje nové merítka v otázkach priestornosti, praktickosti, hospodárnosti aj celkovej kvality. Pre Kórejskú republiku, európske trhy a Severnú Ameriku bude konštrukcia a usporiadanie platformy umožňovať zástavbu nového výkonného hybridného pohonu ‚Smartstream‘ s preplňovaným motorom. Prvé elektrifikované ústrojenstvo v rámci modelovej rady Sorento používa jednotku 1,6 litru T-GDi, elektromotor s výkonom 44,2 kW a lítium-iontovú-polymerovú batériu s kapacitou 1,49 kWh.
Elektromotor so spaľovacím motorom ponúknu systémový výkon až 172 kW a krútiaci moment 350 Nm, vrátane nízkej hladiny emisií a vysokých jazdných schopností z titulu nového elektrifikovaného ústrojenstva. Vďaka chytro riešenej zástavbe do novej platformy bolo možné batériový modul uložiť pod priestorom pre posádku bez akýchkoľvek negatívnych dopadov na miesto v kabíne alebo batožinovom priestore. Záujemcovia z Kórejskej republiky a starého kontinentu si môžu Sorento objednať aj s novým naftovým štvorvalcom 2,2 litra ‚Smartstream‘ s maximálnym výkonom 202 koní a krútiacim momentom 440 Nm.
V tomto prípade je ústrojenstvo spojené s novou osemstupňovou prevodovkou Kia (8DCT) s viac-lamelovou spojkou v olejovom kúpeli, vyvinutou s ohľadom na hladké riadenie ako u klasického automatu pri súčasnom znížení spotreby oproti dvojspojkovým ústrojenstvám so suchou spojkou. Od uvedenia na trh v Kórejskej republike a v zámorí sa bude tiež ponúkať výkonný benzínový agregát ‚Smartstream‘ 2,5 litrA T-GDi s výkonom 281 koní a krútiacim momentom 421 Nm. Preplňovaná jednotka 2,5 litra spojená s prevodovkou 8DCT kombinuje priame vstrekovanie s technológiou viacbodového vstrekovania.
Umožňuje tak jemne prispôsobovať pracovní takt pri rôznych otáčkach motora v prospech výkonu a čo najnižšej spotreby paliva pri každodennom používaní. Nové Sorento okrem novej platformy a hnacích jednotiek prichádza so sériou špičkových bezpečnostných prvkov a funkcií na zvýšenie bezpečnosti a pohodlia. Multikolízna brzda, uplatnená v rámci vozidiel značky Kia vôbec po prvý raz, napomáha zmierňovať závažnosť škôd v prípade viacnásobných kolízií. Po aktivácii airbagov v dôsledku prvotnej kolízie sa tu automaticky aktivujú brzdy vozidla, aby boli cestujúci lepšie chránení pred sekundárnym čelným alebo bočným nárazom.
Funkcia multi-kolíznej brzdy bude k dispozícii v závislosti na konkrétnom trhu spoločne s celkovo ôsmimi airbagmi k ďalšiemu posilneniu kolíznej bezpečnosti V závislosti na konkrétnom trhu bude pre Sorento k dispozícii aj funkcia monitorovania okolia (SVM) s diaľkovým ovládaním cez chytrý telefón. V záujme pohodlného parkovania si tak užívateľ bude môcť skontrolovať okolie vozidla vedľa palubného monitoru SVM aj prostredníctvom smartfónu.
-jj-, zdroj a foto: Kia