Nalejme si čistého vína. Predchádzajúca generácia modelu segmentu B bola celkom úspešným autom. Ostala však tak trošku šedou myškou na trhu. Tá, ešte stále aktuálna, poriadne dospela.Teraz sa štylisti chopili pera poriadne a vytvorili dizajnovo úplne iné auto. Také, aké sme možno (ne)čakali.
Nový model i20 vyzerá oveľa ostrejšie ako jeho predchodca – najmä zozadu. Veľmi nerád hodnotím auta iba podľa prvých fotiek. Prečo? Priznám sa, že prepojené zadné svetlá podľa obrázkov zatiaľ nie sú veľmi podľa môjho gusta. Pripúšťam, že možno zmením názor, keď ho uvidím naživo. Predné partie sú výrazne decentnejšie, ale to na veci nič nemení, že sú dynamické. Nesmie chýbať typická rozmerná maska, ktorá vypĺňa priestor medzi pomerne veľkými svetlami.
Čo je ešte známe? Faktom je, že pridajú aj na výbave, aby držali krok s konkurenciou. Ako ale bude interiér vyzerať? Doteraz zverejnili iba náčrt. Za predpokladu, že toho veľa nezmenia, môžeme konštatovať, že bude dizajnovo veľmi jednoduchý a užívateľsky príjemný, čo mám na autách veľmi rád. Z náčrtu je hneď jasné, že síce minimalizovali počet tradičných tlačidiel, zato sa ich nevzdali úplne. Nájdeme ich na volante či na paneli s klimatizáciou. Vymoženosti ako Apple CarPlay alebo Android Auto nebudú určite chýbať. Príplatkové ozvučenie bude od firme Bose.
Základnou pohonnou jednotkou ostane atmosférická 1,2-ka s výkonom 84 koní. Tí, ktorí sú ochotní trošku priplatiť, si budú môcť vybrať aj turbomotor s objemom 1,0 l a výkonom 100 resp. 120 koní. Pribudne aj 48 V mild-hybridná technológia.
Ceny a podrobné špecifikácie by mali byť známe v nasledujúcich týždňoch. Ak sa sumy ukážu ako správne nastavené, čiže primerané, model by mohol mať dobrú šancu na úspech aj v našich končinách.