Mitsubishi uviedlo na európske trhy v priebehu minulého roka 2 modernizované modely – ASX a L200. Teraz nasleduje Space Star / Mirage, ktorých vplyv sa naplno prejaví až v priebehu kalendárneho roka 2020.
1- Space Star / Mirage: Predaných 39 530 vozidiel (+10%)
2- Outlander PHEV: Predaných 34 729 vozidiel (+42%)
3- ASX: Predaných 31 306 vozidiel (-3%)
4- Eclipse Cross: Predaných 27 368 vozidiel (-)
5- L200: Predaných 23 414 vozidiel (+12%)
Technologická vlajková loď Outlander PHEV
Jediný plug-in hybrid s architektúrou na báze elektromobilu dostupný na európskom trhu – bol vlani opäť najpredávanejším plug-in hybridným modelom v Európe.
Od premiéry v októbri 2013 sa pre Outlander PHEV v Európe rozhodlo celkom 159 132 zákazníkov; najdôležitejším trhom je v súčasnosti Nemecko (kal. rok 2019: 7 618 predaných vozidiel podľa údajov MME).
V sledovanom období sa ambície značky opierali o 32 európskych distribútorov* Mitsubishi Motors; tu je desiatka tých najväčších:
1 – Nemecko: Predaných 54 033 vozidiel (+4%)
2 – Veľká Británia: Predaných 26 788 vozidiel (-13%)
3 – Španielsko: Predaných 14 769 vozidiel (+10%)
4 – Taliansko: Predaných 9 659 vozidiel (+33%)
5 – Francúzsko: Predaných 9 437 vozidiel (+ 29%)
6 – Švédsko: Predaných 6 789 vozidiel (+32%)
7 – Poľsko: Predaných 6 762 vozidiel (+15%)
8 – Holandsko: Predaných 6 690 vozidiel (-7%)
9 – Nórsko: Predaných 5 776 vozidiel (+ 5%)
10 – Rakúsko: Predaných 5 059 vozidiel (-8%)
Ďalší krok
Eric Wepierre – nový prezident a generálny riaditeľ MME skonštatoval: “Na európskom trhu, ktorý sa mení v dôsledku nových technológií, nových očakávaní aj prístupu zákazníkov či nového regulačného prostredia, sa Mitsubishi Motors nachádza v situácii, keď môže ťažiť zo svojej pozície lídra v oblasti elektrifikácie vozidiel, starostlivo budovanej od roku 2013 prostredníctvom modelu Outlander PHEV. ”
Wepierre ďalej doplnil: “Z elektromobility sa postupne stáva už štandardná záležitosť, a tak v priebehu kalendárneho roka 2020 opäť vystúpime z mainstreamu a odštartujeme ďalšiu fázu našej stratégie „SUV + EV“, a to na produktovej úrovni ako aj na úrovni ekosystému prostredníctvom uvádzania nášho pokrokového konceptu Dendo Drive House.”
“Obe tieto cesty podporia našu stratégiu udržateľného rastu v Európe, kde skôr než preteky za čo najväčšími predajnými objemami sledujeme imidž značky a ziskovosť.“