Automobilka Peugeot nedávno spustila novú medzinárodnú reklamnú kampaň „Move to Electric“, ktorej hlavným ambasádorom je srbský tenista Novak Djokovič Aktuálny líder svetového rebríčka ATP robí promotion novému elektrickému modelu Peugeot e-208.
Cieľom tejto novej kampane francúzskej značky je poukázať na elektrifikáciu vozidiel Peugeot. Značka Peugeot, ktorá sa opiera o 210 rokov svojej histórie, spustila projekt s ponukou elektrických a hybridných motorov. Hlavným mottom je stratégia „Buy your Peugeot, choose your powertrain“, pomocou ktorej chce Peugeot prejsť na nové zdroje energie.
Nole, ktorého trénuje slovenský kouč Marián Vajda, je ústrednou postavou spomínanej kampane. Elitný tenista, ktorý je známy aj ako filantrop a zástanca bezdomovcov, svojou účasťou v tejto kampani a logom „Electric“ na rukáve dresu potvrdzuje svoj záujem o otázky ochrany životného prostredia a vyjadruje svoju podporu stratégii značky Peugeot.
Napriek blížiacemu sa koncu éry fosílnych palív a spaľovacích motorov, nie každý je nadšený z elektromobility. Medzi negatíva sa radí vysoká obstarávacia cena, limitovaný dojazd, ale aj niekedy problematické nabíjanie v prípade absencii potrebnej infraštruktúry a služieb. Na druhej strane sú prínosom nulové emisie a tak Djokovič neváhal podporiť tento projekt. Súčasne tak dal najavo, že mu otázky životného prostredia nie sú cudzie.
V reklamnom videoklipe hrá Novak ako sedemročný chlapec, ktorý má jasnú víziu o svojej veľkej budúcnosti. Aj značka Peugeot, ktorú s Djokovičom spája dlhoročné partnerstvo, ohlasuje veľkolepú elektrickú budúcnosť pod heslom #UNBORINGTHEFUTURE, teda doslova sľubuje, že v nastávajúcich rokoch sa nebudete s touto značkou nudiť. V blízkej dobe rozšíri Peugeot svoj portfólio o ďalšie vozidlá s elektrickým motorom, medzi nimi aj nové SUV Peugeot e-2008.
Partnerstvo značky Peugeot a 32-ročného slávneho tenistu vzniklo už pred šiestimi rokmi, teda v dobe, keď elektromobilita ani zďaleka nebola hlavnou témou dňa. Veľmi skoro sa však ukázalo, že touto voľbou Peugeot trafil do čierneho. V následujúcej sezóne totiž Nole vyhral všetok, čo sa dalo, a dodnes drží svetový rekord so šiestimi trofejami získanými v priebehu jednej sezóny. Stal sa najväčšou tenisovou hviezdou a jeho partnera – Peugeot, bolo na kurtoch vidieť prirodzene tiež.
Spojenie automobilky s tenisom sa môže zdať neobvyklé, avšak Peugeot má tenis v podstate vo svojich génoch. Už viac ako tri dekády je partnerom slávneho grandslamového turnaja na antuke – Rolad Garros. Od roku 2016 je dokonca jeho platinovým partnerom ATP, vďaka čomu sa francúzska značka dostala do zorného poľa pre 635 miliónov divákov z celého sveta, ktorých spája tenis. Peugeot si vybral práve nedávny turnaj Australian Open, ako ideálnu príležitosť na spustenie svojej elektrickej kampane.
PROFIL – NOVAK DJOKOVIČ
Prezývka: Nole
Narodený: 22. mája 1987 v Belehrade (Srbsko)
Výška/váha: 187 cm/80 kg
Pro: od roku 2003
Hra: pravák, bekhend obojruč
Rebríček ATP: 1. miesto
Turnajové tituly: (78)
Grandslamové tituly: (17) – Australian Open (2008, 2011, 2012, 2013, 2015, 2016, 2019, 2020), Roland Garros (2016), Wimbledon (2011, 2014, 2015, 2018, 2019), a US Open (2011, 2015 a 2018)
Prize money v kariére: 143,059.955 USD
Tréneri: Marián Vajda a Goran Ivanševič
-jj-, zdroj a Foto: Peugeot