Plug-in hybridné automobily Sports Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupé (SAC) v segmente prémiových kompaktných vozidiel kombinujú agilnú všestrannosť s príkladnou spotrebou paliva a nízkymi emisiami. Nové modely BMW X okrem toho ponúkajú aj dojazd takmer 60 km.
Spoločnosť BMW Group naďalej rozvíja svoju stratégiu elektrifikácie a predstavuje nové plug-in hybridné modely spadajúce do obzvlášť populárnych a dynamicky rastúcich kategórií automobilov. V novom BMW X1 xDrive25e a BMW X2 xDrive25e, automobiloch prémiových segmentov SAV a SAC, je možné od roku 2020 zažiť inteligentne riadenú spoluprácu spaľovacieho motora a elektromotora, rovnako ak o lokálne bezemisnú jazdu.
Vysoko efektívny elektrický pohon a najnovšie generácie lítium-iontovej batérie dovoľujú obom novým plug-in hybridným modelom ujsť čisto na elektrinu až 57 km. S kombinovanou spotrebou paliva 2,1 až 1,9 litra na 100 km pri oboch modeloch a emisiami CO2 v rozmedzí 48-43 g/km u BMW X1 xDrive25e a 47-43 g/km v prípade BMW X2 xDrive25e. Kombinovaná spotreba energie BMW X1 xDrive25e je 14,3-13,8 kWh/100 km, v prípade BMW X2 xDrive25e sa hodnoty pohybujú v rozmedzí 14,2-13,7 kWh/100 km.
Pre hybridné automobily špecifický pohon všetkých kolies s rýchlym a precíznym rozdeľovaním hnacej sily medzi prednú a zadnú nápravu poskytuje vysokú úroveň radosti z jazdy a vzrušujúcu agilitu. Dva nové plug-in hybridné modely rozširujú už tak širokú ponuku modelov BMW v segmente prémiových kompaktných vozidiel SAV a SAC. Okrem množstva variantov s extrémne účinnými zážihovými a vznetovými motormi budú v ich ponuke vôbec po prvý raz tiež elektrifikované varianty.
Portfólio teda bude okrem úsporných základných modelov s trojvalcovým spaľovacím agregátom zahŕňať aj nové plug-in hybridní modely a extrémne športovo vrcholný model BMW X2 M35i (pozn. kombinovaná spotreba paliva: 7,1–6,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 163–154 g/km) s maximálnym výkonom 225 kW/306 k. BMW Group je priekopníkom v oblasti elektrickej mobility a do konca roku 2021 chce mať na cestách viac ako jeden milión vozidiel do zásuvky.
Do konca budúceho roku bude štvrtina v Európe predaných vozidiel BMW Group vybavená elektrifikovaným pohonom. Do roku 2025 by mal byť tento podiel už tretinový a v roku 2030 sa počíta s polovičným podielom. BMW Group plánuje do roku 2023 rozšíriť svoje portfólio o ďalších 25 elektrifikovaných vozidiel. Plug-in hybridní pohon nového BMW X1 xDrive25e a nového BMW X2 xDrive25e tvorí 1,5-litrový trojvalcový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo a pre tento model špeciálne vyvinutý elektromotor.
Zážihový motor dosahuje najvyšší výkon 92 kW/125 k a maximálny krútiaci moment 220 Nm. Hnaciu silu na predné kolesá prenáša šesťstupňová prevodovka Steptronic. Elektromotor generuje výkon 70 kW/95 k a krútiaci moment 165 Nm na zadné kolesá prenáša jednostupňová prevodovka. Dohromady tvorí hybridne špecifický pohon všetkých kolies, ktorý obom modelom prepožičiava unikátnu úroveň agility a prináša charakteristickou radosť z jazdy vo vozidlách SAV a SAC.
Promptná reakcia elektromotora, ktorého maximálny krútiaci moment je k dispozícii už pri rozjazde, šoférovi umožňuje extrémne rýchlo sa prispôsobovať meniacim sa jazdným podmienkam. Okrem toho umiestnenie elektromotora nad zadnou nápravou prispieva k harmonicky vyváženému rozloženiu hmotnosti nového BMW X1 xDrive25e a nového BMW X2 xDrive25e. V spojení s inteligentne riadenou spoluprácou medzi oboma pohonnými jednotkami poskytuje maximálnu jazdnú stabilitu, jazdný komfort a dynamické reakcie.
Vďaka najnovšej technológií vysokonapäťových batériových článkov disponujú nové BMW X1 xDrive25e a nové BMW X2 xDrive25e veľkorysými rezervami elektrickej energie, ktoré šoférovi umožňujú absolvovať väčšinu každodenných ciest výhradne na elektrinu bez lokálných emisií. Lítium-iontová batéria najnovšej generácie má kapacitu 10 kWh. To umožňuje absolvovať čisto na elektrinu 54 až 57 kilometrov v BMW X1xDrive25e.
Vysokonapäťovú batériu je možné nabíjať z bežných domácich zásuviek prostredníctvom štandardne dodávaného nabíjacieho kábla. Týmto spôsobom je možné úplne vybitú batériu nabiťza približne 5 hodín. Nabitie na 80 % kapacity zaberie necelé štyri hodiny. Použitím nabíjačky BMW i Wallbox je možné celkom vybitú batérii nabiť na 100 % za menej než 3,2 hodiny. Nabíjacia zásuvka sa nachádza pod samostatným viečkom, na ľavom prednom blatníku.
-jj-, zdroj a foto: BMW Group