Motiv by sme mohli skôr označiť za akýsi kvadricykel, keďže určený je len pre jednu osobu a rozmermi 2,54 m do dĺžky a 1,3 m do šírky sa s bežnými mestskými autami porovnávať nemôže. Napriek na prvý pohľad kompaktným rozmerom sa však jeho pasažier rozhodne nebude cítiť stiesnene. Celá karoséria auta bola navrhovaná s dôrazom na to, aby funkčné časti – akumulátory, motory, riadenie a nápravy, zaberali čo najmenej miesta. Veľa miesta pomohla ušetriť aj skutočnosť, že Motiv je stopercentne autonómnym vozidlom, teda priestor nezaberá stĺpik riadenia či pedále.
Karoséria je vyrobená z odolného hliníka a Gordon Murray tvrdí, že z hľadiska bezpečnosti by mal Motiv plne vyhovovať dnešným štandardnom pre klasické osobné autá. Dizajn je futuristický, zaujmú dvere, ktoré sa vyklápajú dohora a umožňujú čo najpohodlnejšie nastupovanie. Gordon Murray chce časom predstaviť aj verziu pre vozíčkarov a taktiež malý autonómny van, ktorý by mal ponúkať úložný priestor až 1 100 litrov.
Pohon vyvinula spoločnosť Delta Motorsport. Základom je 17,3 kWh kvapalinou chladený lítium iónový akumulátor, ktorý poháňa elektromotor s výkonom 20 kW. Ten zabezpečí zrýchlenie na maximálnu rýchlosť za 7,5 sekundy. Slušné, až na to, že maximálna rýchlosť je na úrovni 65 km/h. Na autonómne malé mestské „presúvadlo“ sú to však adekvátne hodnoty. Dojazd by mal byť okolo 100 km.
Ak si myslíte, že Motiv je len nejakým bláznivým konceptom, sklamem vás. On skutočne existuje a verejnosti sa oficiálne predstaví už 11. februára na londýnskej výstave Mobility Re-imagined. Čo poviete, privítali by ste takúto formu mestskej mobility?
Autor: Domino Parajka
Zdroj – Autocar