Talianska automobilka Ferrari vlani v lete oficiálne predstavila svoj nový vlajkový model s označením SF90 Stradale. Najvýkonnejší a najrýchlejší model značky z Maranella má byť súčasne najvyspelejším v histórii Ferrari.
Nový dizajnový jazyk exteriéru a interiéru sa snúbi s vysokým výkonom plug-in hybridu. Spaľovací motor doplňujú tri elektromotory. O dizajn tohto čerstvého modelu sa postaral šéfdesignér značky Flavio Manzoni. Novinka sa príliš nepodobá na žiadny doterajší produkčný model, maximálne na mieru postavenému Ferrari SP38.
Nový hyperšport SF90 Stradale je v ponuke hneď v dvoch verziách. Okrem klasickej je k dispozícii potom aj vylepšená verzia so športovým paketom Assetto Fiorano s ďalším predným a zadným spojlerom. Nový nie je len exteriér, ale aj interiér vozidla, ktorý po prvý raz ponúka aj head-up displej a upravený volant, kde je pomocí tlačidiel možno ovládať až 80 percent všetkých funkcií.
O najlepší výkon sa tentoraz stará osemvalec F154 doplnený o tri elektromotory s pohonom všetkých kolies. Výkon najvýkonnejšieho cestného Ferrari je 1000 koní a zrýchlenie na stovku potom zvládne za 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 341 kilometrov za hodinu. Cena zatiaľ nebola zverejnená.
Dizajnéri Ferrari SF90 Stradale sa inšpirovali modelom LaFerrari, ktorý bol hybridným priekopníkom automobilky z Apeninského polostrova. Oproti svojmu predchodcovi pritom disponuje menším spaľovacím motorom, plug-in hybridným pohonným systémom a nechybí ani pohon všetkých kolies.
V porovnaní s modelom LaFerrari je pritom SF90 Stradale o cca 13 kilogramov ľahší, čo znamená váhu cca 1 570 kg. Technikom sa však aj tak podarilo dosiahnuť o 20 % tuhší podvozok, ktorý v porovnaní so staršími platformami výkonných modelov Ferrari ponúka ešte o cca 40 % vyšší torznú tuhosť.
-jj-, zdroj: Uncrate a Ferrari