Vlani na autosalóne v Ženeve ukázala najskôr japonská automobilka Mitsubishi koncept SUV Engelberg Tourer a o niekoľko mesiacov neskôr malo v Šanghaji ázijskú premiéru rovnaká štúdia avšak už pod názvom Mitsubishi e-Yi.
Spomínané vozidlo poháňa vlastný systém plug-in hybridného pohonu, vyvinutý pre model Outlander PHEV. Pod podlahou sa nachádza veľkokapacitná batéria. V režime sériového hybridu plní zážihový motor s objemom 2,4 litra funkciu generátora energie, dosahujúceho vysokého stupňa rekuperácie. Ku zníženiu spotreby paliva prispieva napríklad aktívne zatváranie lamiel pred chladičom k obmedzeniu aerodynamického odporu.
Čisto na elektrinu prejde vozidlo vzdialenosť viac ako 70 kilometrov a pri úplne nabitej batérii a s plnou nádržou paliva viac než 700 kilometrov. Stály pohon všetkých kolies Twin Motor 4WD je prepojený s elektromotormi, ktoré roztáčajú obe nápravy, pričom je uplatnená technológia aktívnej kontroly stáčania okolo zvislej osi k optimálnemu rozdeľovaniu hnacieho momentu medzi predné kolesá.
Šofér má pred sebou LCD displej s veľkosťou 12,3-palca, na ktorom sa zobrazujú rýchlosť, otáčky motora a toky energií hybridného ústrojenstva aj ďalšie informácie o automobile a trase v rámci platformy online služieb Mitsubishi Connect. Podobná obrazovka sa nachádza uprostred prístrojovej dosky. Okrem spomínaného pohonu všetkých kolies je koncept Mitsubishi vybavený aj novými technológiami pre čiastočne autonómnu jazdu.
Čisto na elektrinu má byť schopný absolvovať až 70 km, pričom v kombinovanom režime spaľovacieho a elektrického agregátu sa dojazd zvyšuje. Súčasný model Mitsubishi Outlander PHEV je veľmi populárny nielen v Európe, takže niet sa čo čudovať, že víziu jeho možného nástupcu sa automobilka s tromi diamantmi v znaku rozhodla propagovať aj na čínskom trhu. Okrem modelu e-Yi potom Mitsubishi ukázala v Šanghaji aj najnovšie elektromobily a hybridy Eupheme určené predovšetkým pre miestnych zákazníkov.
-jj- zdroj: insideevs.com