Nová etapa expedície nadväzuje na tú pôvodnú a uskutočňuje plánovaný zámer pôvodnej zostavy členov. Ten hovoril o ceste na východ. Nová expedícia teda nechce ísť v stopách tej pôvodnej a kopírovať ju, ale má v pláne pokračovanie ako pripomienku tej pôvodnej a vzdanie pocty jej účastníkom.
Plán je jasný, cesta bude smerovať cez Rusko a bude na jednotlivé etapy priberať rôznych cestovateľov. Vlastne každý sa môže stať členom posádky. Na webe tatrakolemsveta2.cz je zoznam jednotlivých etáp, na ktoré sa dá pripojiť. Zatiaľ sú vypísané termíny na prvú časť expedície. Termíny a miesta na ďalšie časti pribudnú pol roka pred ich začiatkom. Pozitívom pre tých, ktorí sa expedície zúčastniť nemôžu bude niekoľko spôsobov ako sa bude možné dozvedieť viac. Posádka bude pokrývať facebook, instagram a youtube a počas expedície vznikne samostatný seriál, ktorý bude neskôr vysielaný v televízii.
Samotné vozidlo je iránsky vojenský špeciál. Marek Havlíček a Petr Holeček ho našli v stave takmer nejazdeného vozidla s nájazdom necelých 4 000 kilometrov s čistiacou nadstavbou. Podvozok z roku 2005 je vhodný ako základ expedičného špeciálu, lebo je jednoduchý na údržbu a vlastne jeho motor dokáže bežať aj bez elektrickej energie. Poháňa ho vidlicový osemvalec s obemom 12 667 centimetrov kubických, pričom dosahuje maximálny výkon 230 kW (313 k). Použitie vstrekovania vodíka má znížiť emisie o 37 percent a zvýšiť výkon o 12 percent. Tento systém však bude vypínateľný a je doplnkom k naftovému vstrekovaniu. Na jedno natankovanie prejde nový expedičný špeciál až 2 500 kilometrov, za čo vďačí nádrži s objemom 840 litrov. Motor nevyužíva vstrekovanie AdBlue, čo znižuje náročnosť údržby.
Pôvodný podvozok musel byť, vzhľadom na priestorové požiadavky, predĺžený, čo znamená nárast na 4,5 metra. Celková dĺžka je teda 10 metrov. O niekoľko desiatok centimetrov ju predlžujú pneumatiky Continental umiestnené v zadnej časti. Výška sa dostala na 3,86 metra. V noci je však ešte o niečo väčšia, lebo na streche sú štyri stany, ktoré budú slúžiť na prespatie až pre 10 členov posádky. Celkovo má táto Tatra až 19 miest na spanie, čo je o 5 viac ako je kapacita na sedenie. O teplotnú pohodu sa postarala firma Molpir, ktorá vybavuje Tatrovky klimatizáciou v prvovýrobe. Kabína a časť pre posádku majú dva samostatné okruhy.
„Vozidlo je unikátne vybavené snímačmi na prenos dát z cesty, ktoré fanúšikom po celom svete umožnia okrem aktuálnej polohy expedície, resp. vozidla, sledovať veľmi veľa údajov o vozidle (napr. teploty agregátov, nadmorskú výšku, čistotu vzduchu v mieste kde sa vozidlo nachádza, atď.). Tento telemetrický systém je určený nielen na zvýšenie atraktivity projektu, ale aj z hľadiska predchádzania možným poruchám na vozidle,“ prezradil Petr Holeček.
Až 14 členov posádky bude mať k dispozícii dve sprchy, dve WC a dve kuchyne. Každý z posádky bude mať vlastný batožinový priestor s objemom 110 litrov.
Posádka bude počas celej cesty s odhadovaným nájazdom 270-tisíc kilometrov opravovať auto sama a bude riešiť aj pravidelnú údržbu. Tatra štartuje z Prahy 22.2.2020 a z Bratislavy vyrazí 23.2.2020. A na záver najzásadnejšia otázka, ktorú sa všetci určite v duchu pýtajú. Prečo to nie je šesťkola, ale má len štyri kolesá? Dôvod je jednoduchý. Financie. Na rôznych poplatkoch, spotrebe, či samotných pneumatikách by sa náprava naviac podpísala pod zvýšenie nákladov o približne 100-tisíc eur.
Posádke expedície Tatra okolo sveta 2 prajeme bezproblémové presuny a o jej úspechoch budeme postupne informovať.