Mild-hybridné pohonné ústrojenstvo pre modely S-Max a Galaxy bude založené na 48 V elektrickej sieti, elektromotore slúžiacom ako štartér/generátor a vodou chladenom lítium iónovom akumulátore uloženom v podlahe. Keďže pri MPV modeloch ide najmä o priestor, poteší skutočnosť, že hybridné pohonné ústrojenstvo nijako neukrojí z vnútorného či batožinového priestoru.
Ford sa však nevydal cestou downsizingu a pod kapotami hybridných S-Maxov a Galaxy bude pracovať 2,5 litrový atmosférický štvorvalec fungujúci v Atkinsonovom cykle. Hoci kombinovaný výkon celej hybridnej sústavy, ktorý by mal byť na úrovni 197 koní a 210 Nm, sám o sebe dych nevyrazí, Ford prehlasuje, že zabezpečí lepšiu akceleráciu ako 2,0-litrový EcoDiesel. Zaujímavejšia je skutočnosť, že mild-hybridný systém dokáže vďaka rekuperácii uchovať a spätne využiť až 90% energie, ktorá by inak vyšla navnivoč.
Hybridný Ford S-Max a Galaxy sa do predaja dostane až začiatkom roku 2021. Dôvod je jednoduchý – Ford aktuálne investuje 42 miliónov eur do svojho výrobného závodu vo Valencii, kde plánuje okrem vozidiel vyrábať aj lítium iónové akumulátory. Podľa slov Fordu by mal tento krok prispieť k výraznému zefektívneniu výrobných procesov.
Aký máte na hybridné MPV modely Fordu názor vy? Uprednostnili by ste ich pred naftovou alternatívou?
Zdroj – Autocar, Autoexpress