Juhokórejská automobilka Hyundai chce byť lídrom v elektromobilite. Do roku 2025 bude mať v ponuke 11 elektromobilov aj robotických vozidiel.
Vedenie spoločnosti Hyundai v úvode nového roka prezradilo plány a priority v oblasti inovácií aj strategických smerovaní pre dosiahnutie trvalo udržateľného rastu v úlohe priekopníka transformácie v rôznych priemyslových odvetviach. Výkonný riaditeľ Hyundai Motor Group (HMG) Chung Mong-Ko vo označil za hlavný cieľ koncernu komplexnú transformácia, ktorá sa rozbehla už vlani a pokrýva všetky oblasti od rozsiahlych investícií a partnerstiev až po prevádzkové činnosti na mikroúrovni.
Chung na prelome kalendárnych rokov ďalej hovoril o aktívnom hľadaní nových technológií a projektov, ktoré môžu poskytnúť chytré riešenia pre mobilitu zamerane na človeka. A to v širokej škále oblastí, vrátane robotiky, mestskej leteckej mobility UAM (Urban Air Mobility) na základe použitia osobných lietajúcich vozidiel PAV (Personal Air Vehicles) a riešení pre chytré veľkomestá, ktorých vývoj bude pokračovať spoločne s automobilovými inováciami. Zabezpečenie budúceho vedúceho postavenia v priemysle.
„Vďaka rýchlemu rozvoju technológií a sieti sa v uplynulých rokoch stali mnohé sny každodennou realitou a tento trend je v automobilovom priemysle zrýchlený,“ poznamenal Chung o zameraní technologických inovácií ázijského koncernu. Hyundai sa podle plánu zameria na zaistenie vedúceho postavenia v oblastiach elektrifikácie vozidiel, rozširovania vodíkového „ekosystému“ a komercializácie autonómnej jazdy a súčasne bude progresívne rozširovať svoju ponuku služieb pre mobilitu.
„Pre upevnenie nášho vedúceho postavenia v oblasti elektrifikácie vozidiel plánujeme vyrábať do roku 2025 celkovo 44 elektrifikovaných modelov, vrátane 11 elektromobilov, a to vďaka rozšíreniu vývoja platforiem a kľúčových komponentov pre elektromobily,“ vysvetlil Chung. Produktová rada elektrifikovaných modelov Hyundai zahrňovala v roku 2019 už 24 modelov a do roku 2025 bude rozšírená o ďalších 20. A to vrátane 13 modelov s hybridným pohonom, šiestich modelov s externe hybridným pohonom na nabíjanie, 23 elektromobilov napájaných akumulátormi, a dvoch elektromobilov s palivovými článkami.
Portfólio modelov Hyundai do zásuvky sa prudko rozrastie z vlaňajších deviatich verzií. Prvý model, skonštruovaný výhradne na elektrický pohon, bude uvedený na trh v budúcom roku. Hyundai zavedie nový systém vývoja platforiem pre elektromobily. Tieto platformy budú používať modely, ktorých predaj odštartuje v roku 2024. Kórejský koncern chce pokračovať v predaji elektrifikovaných modelov, pričom v segmente SUV teraz ponúka vozidlá Kia Sorento, Hyundai Tucson a Hyundai Santa Fe. Tie budú doplnené o hybridné a externe nabíjateľné hybridné varianty.
„Konkrétne v segmente elektromobilov s palivovými článkami, v ktorom sa môžeme pochváliť celosvetovo bezkonkurenčnými technológiami, urýchlime náš rozvoj poskytovaním systémov palivových článkov zákazníkom nielen z automobilového priemyslu, ale tiež z ostatných odvetví,“ poukázal Chung. „Navyše budeme ešte intenzívnejšie budovať vodíkový ekosystém a jeho infraštruktúru na základe spolupráce s partnermi z celého sveta,“ dodal výkonný šéf koncernu, ktorý v roku 2019 podpísal zmluvu so spoločnosťou Cummins Inc., globálnym lídrom v oblasti motorov a generátorov.
Jej účelom je spoločný vývoj a komercializácia elektrických pohonov a pohonov s palivovými článkami, ktoré budú kombinovať systém palivových článkov Hyundai a elektrických pohonov, akumulátorov a riadiacich systémov Cummins. Koncern Hyundai zaháji v tejto sezóne vývoz systémov palivových článkov pre spoločnosť Cummins a vstúpi na americký trh. Potom bude nasledovať trh európsky. Kórejská značka plánuje dodávať systémy palivových článkov pre odvetvie dopravy (pozn. vozidlá, plavidlá, koľajové vozidlá a vysokozdvižné vozíky) a pre odvetvie energetiky (pozn. výroba a uchovávanie elektrickej energie).
Do roku 2030 bude HMG dodávať približne 200.000 systémov palivových článkov ročne po celom svete. Súčasne v domovskej Kórei vybuduje výrobné kapacity pre 500.000 elektromobilov s palivovými článkami ročne. „V odvetví autonómnej jazdy, ktoré je základom vývoja budúcich vozidiel, dosiahneme najvyššej svetovej konkurencieschopnosti vďaka bezpečnostným a technologickým inováciám nášho amerického spoločného podniku so spoločnosťou Aptiv. Našim cieľom je komercionalizácia tejto technológie v roku 2023,“ prezradil Chung.
Spoločnosť Hyundai založila „poradnú skupinu pre veľkomesta, usilujúce o blaho ľudí“ a organizuje rôzne diskusie o budúcnosti veľkomiest, ktorých cieľom je definovať nové hodnoty, v ktorých bude hlavnú úlohu hrať človek. Hyundai tiež realizuje projekt, ktorý skúma možnosti štrukturálnej a politickej transformácie budúcich veľkomiest do roku 2050. Celkové plánované investície koncernu do najbližšej „ päťročnice“ dosiahnu výšku 100 biliónov KRW. Každoročné investície sa v porovnaní s realitou zvýšia na 20 biliónov KRW.
-jj-, zdroj: Hyundai a SITA