Ako sa dalo čakať, aj štvorvalec, ktorý sa dostane pod kapoty základnej Toyoty Supra, pochádza z dielní BMW. Jedná sa o turbom preplňovaný 2,0 litrový motor s výkonom 255 koní, čo je o 80 koní menej, ako produkuje šesťvalec. Len pre úplnosť uvediem aj hodnotu krútiaceho momentu – 400 Nm. V konečnom dôsledku však Supra s novým menším motorom o veľa nepríde, práve naopak.
Štvorvalec je o 100 kilogramov ľahší ako šesťvalec, zároveň je kompaktnejší, takže inžinieri ho mohli posunúť viac dozadu. Výsledok? Takmer ideálne rozloženie hmotnosti auta 50:50. Nehovoriac o tom, že čas 0 – 100 sa s novým motorom predĺži len o 0,8 sekundy, na 5,2 sekundy. Motor bude so zadnou nápravou spojený cez 8-stupňovú automatickú prevodovku, ktorú Supra využíva aj v prípade šesťvalca.
Toyota poodhalila aj to, ako bude vyzerať samotná výbava základnej Supry. Už v sérii dostanete 18-palcové zliatinové disky kolies, športové sedadlá s Alcantarou, 8,8-palcovú obrazovku multimediálneho systému a viacero asistenčných systémov. Ak budete chcieť aktívny diferenciál, adaptívny podvozok, či lepšie brzdy, priplatiť si budete musieť za balík Sport Pack.
Aj základná Toyota Supra vyzerá veľmi lákavo a my sa už nemôžeme dočkať, keď si ju vyskúšame na vlastnej koži
Zdroj – Autocar
Domino Parajka