Hneď na úvod sklamem skalných fanúšikov, ktorí očakávali zvýšenie výkonu, prípadne nejaké motorické zmeny. Modernizovaná Honda Civic Type R má pod kapotou pôvodný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 320 koní. Veľké zmeny nepostrehnete ani v exteriéri, snáď najväčšou novinkou je farba laku „Boost Blue“, ktorá bude dostupná výhradne pre Type R. Mriežka chladiča bola mierne zväčšená, aby bol zabezpečený lepší prísun vzduchu do motora.
Optické zmeny v interiéri zahŕňajú poťah volantu z Alcantary a mierne zmenenú hlavicu radiacej páky. Oveľa zaujímavejšie však znie informácia, že radiaca páka dostala nový prepracovaný short-shifter. Pravdupovediac, už doterajšia verzia Civicu Type R mala prakticky bezchybné radenie s krátkymi dráhami, neviem si tak predstaviť, čo ešte inžinieri v Honde upravovali, no výsledok bude rozhodne opäť famózny.
Azda najciteľnejšie budú zmeny na podvozku, úpravou prešla geometria prednej nápravy, stabilizátor na zadnej náprave a aj samotné tlmiče. Úplne nové brzdové kotúče s platničkami zas zaručia lepší brzdný výkon a redukujú vädnutie bŕzd. Z hľadiska asistenčných systémov pribudne na palubu Hondy Civic Type R systém na monitorovanie mŕtveho uhla a asistent upozorňujúci na prichádzajúce autá pri cúvaní z parkovacieho miesta. Poslednou novinkou je systém Active Sound Control, ktorý v závislosti od jazdného režimu „prifarbuje“ zvuk motora v interiéri pomocou reproduktorov.
Zmeny síce nie sú obrovské, no dovolím si povedať, že najmä úpravy podvozka, bŕzd a radenia spravia z Civicu Type R ešte ovládateľnejšie a šoférsky zábavnejšie auto.
Autor: Domino Parajka
Zdroj – Honda, Autoexpress