Žijeme v ére, keď sa trh s elektromobilmi pomaly, ale isto nekontrolovateľne rozvíja. Do tohto scenára ideálne zapadá nový elektromobil značky Sony Vision-S, ktorý absolvoval nečakanú premiéru na Veľtrhu spotrebnej elektroniky (CES 2020) v Las Vegas.
Keď sa povie Sony, tak väčšina ľudí si predstaví televízor, patentovaný Walkman, hi-fi techniku, kvalitné slúchadlá, hracie konzoly PlayStation, laptop, mobilný telefón alebo fotoaparát. Japonská spoločnosť je skutočným univerzálnym gigantom v oblasti moderných technológií, ktorá na púštnom veľtrhu CES pravidelne vzbudí pozornosť návštevníkov atraktívnymi novinkami. Tento rok však značka z krajiny vychádzajúceho slnka predstavila produkt, ktorý čakal len málokto. Štúdiu svojho prvého elektromobilu s názvom Vision-S.
Moderné automobily sú už v podstate počítače na kolesách a s tým, ako sa rozširuje autonómne riadenie, sa stávajú aj pojazdnými kamerami. Spoločnosť Sony vybavila svoje prvé auto do zásuvky celkovo 33 senzormi, ktoré monitorujú nielen dianie okolo vozidla, ale aj v interiéri. Vision-S pritom zaujme nielen štýlovým dizajnom, s ktorým by bez problémov zapadol medzi prestížnu konkurenciu, ale tiež ponukou sofistikovaných technológií v automobilovom priemysle.
Vrátane autonómneho riadenia na druhej úrovni. Sony totiž na vývoji elektromobilu spolupracovalo s spoločnosťami ako sú Nvidia, Continental, Bosch, ZF alebo Qualcomm. Elektromobil Sony disponuje 7 kamerami s čipom Sony IMX390, medzi ktorými sú aj tie pre postranné spätné zrkadlá. Okrem toho má k dispozícii ďalšie tri kamery s čipom IMX424, okolie monitoruje tiež menšia predná ToF kamera (IMX456) a menšia kamera pre funkciu vnútorného spätného zrkadla.
Okolie vozidla stráži napríklad LIDAR, niekoľko radarov alebo kamery vybavené CMOS snímačom. Zaujímavosťou je tiež nový audio systém s označením 360 Reality Audio, ktorý sľubuje nadštandardne kvalitné 360-stupňové pokrytie zvukom pre celú posádku. To chcú odborníci zo Sony docieliť napríklad aj umiestnením reproduktorov do hornej časti operadiel na všetkých sedadlách.
Presné technické parametre vozidla síce zatiaľ nepoznáme, ale o pohon sa stará dvojica elektromotorov s výkonom 200 kW. Práve dvojica elektromotorov zaistí akceleráciu z pokoja na stovku za 4,8 sekundy a maximálnu rýchlosť až 239 km/h. O veľkosti samotnej batérie a dojazdu na jedno nabitie však japonskí samurajovia zatiaľ mlčia. Známe sú však rozmery konceptu Vision-S. Na dĺžku meria 4895 mm, 1900 mm na šírku, 1450 mm na výšku a rázvor meria tri metre.
Hmotnosť elektromobilu sa ustálila na 2350 kg. Sony Vision-S mal v americkej metropole kasín a hazardu obuté 21-palcové pneumatiky 245/40 R21 vpredu a 275/35 R21 vzadu. Svetlá výška automobilu je 120 až 135 mm. Ako sme už uviedli veľkosť akumulátora a dojazd zatiaľ neboli zverejnené, avšak v priloženom videu je vidieť záber na prístrojovú dosku s 96% nabitím akumulátora a dojazdom 317 míľ (asi 530 km na jedno nabitie).
-jj-, zdroj: Sony Japan