Druhý pár dverí je opticky aj fyzicky úzky, ale aj keby boli ešte užšie, aj tak by zabezpečovali lepší prístup na zadné sedadlá ako dlhé dvere trojdverovej verzie. A nielen to. Tým, že predné dvere sú kratšie, tak aj dopredu sa lepšie nastupuje, keď vedľa vás zaparkuje iné auto alebo tak zaparkujete vy sami. Kufor má dvojité dno, operadlá zadných sedadiel možno vzpriamiť a zväčšiť objem.
Povely volantu sleduje tak rýchlo, akoby vedelo dopredu, čo sa bude diať.
Toľko o praktickej stránke 5-dverového MINI. Pri rázvore 2 567 mm a celkovej dĺžke karosérie tesne pod 4 metrami nepočítajte s tým, že sa vzadu budete rozvaľovať. Vôbec to však nevadí, pretože MINI ani v päťdverovej verzii nie je o službách rodine, ale o poskytnutí radosti a zábavy pre individualistu.
Tá radosť sa začína pohľadom na auto. Aj v „holotine“ je MINI úžasné, testovaný model s prvkami John Cooper Works a čiernymi 17-palcovými kolesami je ešte úžasnejší. Ale nie je to len o optike. Tak napríklad sedadlá JCW majú výborné tvarovanie a sú pevné. Akoby ich šili na mňa, takže som sa o to moje mohol v zákrutách opierať. Vzhľadom na vlastnosti podvozka som to aj využil. MINI sleduje povely volantu tak rýchlo, akoby dopredu vedelo, čo sa na volante bude diať. Nepoznám žiadne auto s rýchlejším riadením v danej triede. Rybička je oproti MINI ako leňochod. Pritom ho malé pohyby volantu v okolí neutrálnej polohy nerozhádžu. To už som sa dostal k jazdným vlastnostiam, ktoré potešia aj zabavia. Samotný podvozok je aj v komfortnom nastavení pevný, ale našťastie nebúcha do karosérie.
K zábave poskytovanej podvozkom by sa mi viac hodil silný benziniak, no diesel vás poteší nízkou spotrebou, ktorú si navyše zachováva v podstate za každých okolností. Je mu jedno, či sa necháte unášať prúdom premávky alebo pôjdete na krv. Nehovorím, že spotreba bude rovnaká, ale nebude sa meniť až tak radikálne, akoby sa menila pri benziniaku. Navyše 110 kW a 360 Nm sa nedá povedať, že je málo. Nový osemstupňový športový automat pri bežnej jazde radí hladko, pod plynom rýchlo a razantne. Manuálne pokyny vykonáva okamžite, bez najmenšieho zaváhania a pod plynom aj s patričným kopancom do chrbta. Pri pokojnej jazde v automatickom režime sa však neštíti podtáčať motor. To je jediná chybička, ktorú môžem autu vyčítať.
Stručne
Čo treba uznať
- Vynikajúci podvozok.
Čo nám chýbalo
- Prevodovka by nemusela podtáčať motor.
Čo nás prekvapilo
- Riadenie je rýchlejšie ako rybička.
Mini Cooper SD 5-dv
Cena (základ/test) – 20 300/44 901 €
Záruka – 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 125 kW (175 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 360 Nm pri 1 500 – 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 110 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,3 s, vmax=223 km/h, spotreba výrobca/test 4,2/5,6 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 6,5
- Batožinový priestor: 278 dm3