Terénne pick-upy už dávno nie sú škaredé. Výrobcovia dobre vedia, že zákazníci si tento typ auta kupujú aj pre imidž. Dizajnéri mali jasne danú úlohu. Novinke museli vštepiť odvážne kontúry, ktoré sú v harmónii s robustnosťou. Predné partie sú veľmi príbuzné ostatným aktuálnym modelom značky. Vďaka nim si ho rozhodne nepomýlite s konkurenciou. Možno trochu zamrzí, že LED predné svetlomety s integrovaným denným svietením sú k dispozícii len v najvyššej výbave Instyle. Zároveň musím pochváliť širokú škálu rôznorodých fabrických doplnkov, ktoré ponúka predajca.
Kabína je kvalitnejšia
Je orientovaná na jednoduchosť a ovládateľnosť. V prístrojovej doske sa nachádza LCD displej, ktorý poskytuje len základné informácie o jazde a vozidle. Pokojne mohol mať viac funkcií. Tie totiž absentujú aj v multimediálnom systéme – skrátka vám ich L200 neposkytuje. Pochváliť musím predné komfortné sedadlá s dobrým bočným vedením. Poskytujú telu dobrú oporu, menším aj väčším postavám. To sa zíde nielen na ceste, ale aj v teréne, keď to s vami hádže z jednej strany na druhú. Podotýkam, že nie pre to, aký je model L200, ale pre terén. Na ceste zasa oceníte ich komfort.
Model L200 nepatrí medzi najväčšie. Rozmery v triede sa líšia v desiatkach milimetrov. Patrí však medzi najobratnejšie
Interiér bol vytvorený s dôrazom na funkčnosť a veľmi ťažko sa mu niečo vytýka. Ovládanie má tradičnú logiku usporiadania. Predsa som však našiel pár nešťastných riešení. Napríklad, že ani po modernizácii sa v aute nenachádza tlačidlo na centrálne odomykanie dverí. Auto sa pri jazde štandardne automaticky zamkne. Odomkne sa len vtedy, keď vypnete motor a otvoríte šoférove dvere. Inak musíte centrálne odomykanie aktivovať len mechanicky pritiahnutím poistky pri kľučke. Šoférova poistka odomkne všetky dvere, ostatné len jednotlivo. Tiež nefungovalo staré známe dvojité potiahnutie vnútornej kľučky. Predpokladám však, že sa to dá lepšie nakódovať v autorizovanom servise. Druhou vecou je tlačidlo na štartovanie na ľavej strane. S ním súvisí aj tretia vec, ktorou je zapínanie dotykového rádia. Bez zapaľovania sa nezapne a spolujazdec naň pohodlne nedočiahne.
Veľkosť neoklameš
Vzhľadom na to, že auto je postavené na rebrinovom ráme a zadná náprava na listových pružinách, tak je celkom samozrejmé, že je odzadu tvrdšie, ale stále pohodlné. Ani naše cesty nie sú pre auto a ani pre posádku nepríjemné. Naopak, čím horšie, tým lepšie – aspoň v porovnaní s bežnými SUV. V zákrutách však musíte počítať s tým, že sa karoséria nakláňa. Prispieva k tomu aj vyššie položené ťažisko a pohotovostná hmotnosť viac ako 2,1 tony. Každopádne musím povedať, že podvozok zvláda veľmi dobre aj diaľničné tempá. Mimochodom, obratnosť patrí medzi tie najlepšie v „rámovej“ triede.
Čo mňa naozaj mrzí, je, že nový motor je slabší od predchodcu. Niekde stratil viac ako 30 koní. A je to cítiť. Motor je v nízkych otáčkach znateľne tupší, ale s približovaním ručičky otáčkomera k 2 000 ot.min-1 jeho prejav rýchlo silnie. Chod modernizovaného agregátu je v lepšie vytlmenej kabíne stále znateľný. Je to teda ešte stále kus drsného auta, ale vôbec nie je otravný.
Novinkou je 6-stupňpvá automatická prevodovka, ktorá disponuje pádlami pod volantom. Aj vďaka nej klesla spotreba a emisie. Viete tak kedykoľvek zasiahnuť do zaradeného stupňa. Odozva klasickej meničovej prevodovky je priemerná.
Z kabíny máte dobrý prehľad o situácii naokolo. Dobrými pomocníkmi sú aj kamery s 360° projekciou. Tie oceníte pri manévrovaní v stiesnených priestoroch.
Mimochodom, ložná plocha má teraz rozmery 1 520 × 1 470 × 475 mm (dĺžka × šírka × hĺbka) a za vozidlo môžete pripojiť brzdený príves s hmotnosťou „iba“ do 3,1 tony.
Až k nebesám, ale aj naspäť
Pri jazde po nespevnenom podklade je v najvyššej výbave elektronický asistenčný systém na jazdu v teréne – Off-Road, ktorý ponúka na výber 4 režimy: Gravel (štrk), Mud/Snow (blato/sneh), Sand (piesok) a Rock (kamene). Tie menia charakteristiku motora, prevodovky, systém riadenia stability a trakcie, či reguluje preklz kolies. Trochu ma mrzí, že počas testu nebolo možné vyskúšať blato. Ostatné prekážky, ktoré som mu nadelil, zvládol bravúrne. Kým neostane ležať na bruchu, tak prejde a vyštverá sa cez rozmanité kopce a prekážky. Svetlá výška je 205 mm. Keď sa už niekam s off-roadovými režimami vyškriabete, na cestu späť vám pribalili aj asistenta zjazdu z kopca, ktorý udržuje konštantnú rýchlosť. S automatom funguje od 2 do 20 km/h.
Čo treba uznať
- Súčasný dizajn v spojení s vhodne zvolenou farebnou kombináciou zaujme okolie.
Čo nám chýbalo
- Tlačidlo na odomykanie/zamykanie dverí.
Čo nás prekvapilo
- Účinné a včasné kúrenie.
Mitsubishi L200 Double Cab 2,3 DI-D 110 kW 6°AT AWD INSTYLE
Cena a záruka:
- Základ: 27 790 €
Všeobecné záručné podmienky:
- 5 rokov/100 000 km
Motor:
- preplňovaný vznetový motor R4/16V, zdvihový objem valcov 2 268 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 2 250 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 254 g/km
Jazdné výkony, spotreba:
- 0-100 km/h – neuvedené výrobcom, Vmax 171 km/h, spotreba výrobca /test 9,7 l /10,4 l/100 km
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 7