Necelé dva roky po oficiálnom debute modelu Senna, predstavila značka McLaren najnovší úlet z limitovanej série hyperšportiakov s názvom Elva. Nový speedster bez strechy tak doplnil na lukratívnom zozname Ultimate Series už existujúce modely F1, P1 a Senna.
McLaren-Elva M1A bol v 60. rokoch minulého storočia pretekársky automobil s otvoreným kokpitom, ktorý rovnako nemal ani predné okno. Práve na toto súťažné vozidlo sa snaží britská automobilka nadviazať s modernou reinkarnáciou. Nový dvojmiestny športiak, ktorý rovnako nemá strechu a okná, je úplne prvý speedster tejto značky. Zástupcovia ostrovnej firmy hovoria o najľahšom cestnom automobile v histórii značky. Limitovaná edícia 399 exemplárov by sa mala dostať do predaja koncom roka 2020, pričom viacero kusy už má svojho záväzného majiteľa. Cena hypešportiaku sa pohybuje okolo 1,425 milióna britských libier (1,672.930 eur).
Zaujímavé však je, že kvôli legislatíve v niektorých krajinách si model Elva môžete objednať aj s čelným sklom, pretože bez neho na cestu nesmiete. Nový McLaren Elva má pozoruhodne riešenú aktívnu aerodynamiku, Aj vďaka výsuvnému karbónovému deflektoru prúdiaci vzduch v podstate obteká okolo otvoreného kokpitu zo strán a nad posádkou. Takzvané AAMS (Active Air Management System) má teda podľa McLarenu zaručiť „relatívny pokoj“ v interiéri. Relatívny preto, lebo v klasickom karbónovom ráme podvozku sídli známy štvorlitrový a dvakrát preplňovaný osemvalec.
Ten motoristickí nadšenci poznajú napríklad z modelov 720S alebo Senna. Pritom výkon bol ďalej zvýšený na celkovú hodnotu 599 kW (815 koní). Žiaľ hodnotu pohotovostnej hmotnosti špeciálneho roadsteru zatiaľ McLaren nezverejnil. Aj tak vás však dynamika vozidla Elva očarí. Z nuly na stovku sa novinka rozbehne za menej ako tri sekundy a na pokorenie hranici 200 km/h jej stačí len 6,7 sekundy. Z modelu Senna si nový roadster požičal aj nový odľahčený brzdový systém s karbónov-keramickými kotúčmi s priemerom 390 mm na všetkých kolesách.
Prilepenie k zemí majú potom na starosť okruhové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. O čisto okruhovej hračku však v tomto prípade nemôžme hovoriť. Elva je normálne homologizovaná pre cestnú premávku. Aj preto sa do štandardnej výbavy dostal systém zdvihnutia prednej nápravy. V interiéri nájdete aj 8-palcový infotainment s funkciami ako z ostatných modelov McLaren a v zadnej časti pod ochrannými oblúkmi sa nachádza odkladací priestor pre dvojicu prilieb. Audiosystém nie je štandardne v ponuke, na želanie a bez príplatku vám ho včak McLaren bez problémov zabuduje.
-jj-