Stačí letmý pohľad, z karosérie pripomínajúcej mini MPV sa stal poriadny malý hatchback. Auto je o 48 mm nižšie, širšie a tú šírku opticky znásobujú aj svetlomety. Interiér sleduje najnovšie trendy – prístrojová doska je rozdelená do troch zón. Celkom hore je vedľa prístrojového štítu (môže byť plne digitálny) 7- alebo 10-palcový dotykový displej (osobne si myslím, že pôvodné menu od Oplu bolo intuitívnejšie ako od PSA), pod ním klimatizácia a na stredovom tuneli doplnkové funkcie. Novému prístupu so zameraním na emócie zodpovedá aj hlbší posed za volantom – mínus 28 mm.
Ja som si v rámci prvých jázd vyskúšal verziu GS Line s 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom z dielní dnes už materského koncernu PSA. Vyvinie 96 kW (130 k), resp. 230 Nm a je spojený s osemstupňovým (!) automatom. Manuál s týmto motorom nemôže byť. GS Line to nie sú len optické zmeny navonok a dekory v interiéri, ale aj športové sedadlo a športovejší podvozok s upraveným riadením, ktoré dávajú vozidlu potešiteľné dynamické vlastnosti. Auto reaguje na riadenie precízne, vo volante máte na dnešnú dobu nebývalú spätnú väzbu (posilňovač riadenia sa posunul zo stĺpika riadenia na hrebeň), karoséria sa vďaka pevnému podvozku nenakláňa veľmi. A čo je chvályhodné, ani na dynamické zmeny v zákrute nereaguje auto nekontrolovateľnou pretáčavosťou. Napriek citeľnej tuhosti dokázal podvozok efektívne tlmiť prenosy rázov do karosérie. Opel si všeobecne dal veľmi záležať na vyladení podvozka. Tvrdia, že aj v základnom „setape“ má Corsa takú vysokú stabilitu v krajných situáciách, že ESC zasahuje iba minimálne. A veruže, môžem to potvrdiť. Aj verzia so slabším 1,2-litrovým benzínovým motorom a základným podvozkom totiž sedel na ceste skvele. Veď aj v základnom „setape“ je ten podvozok na pomery malých mestských áut nezvyčajne tvrdý.
Pri toľkej snahe posunúť auto smerom k emóciám nám počas prezentácie zdôrazňovali, že ktorákoľvek nová Corsa – je jedno, s akým motorom a akou prevodovkou – je úspornejšia ako najlepšia predošlej generácie. Všetky motory sú prepracované, aerodynamika je optimalizovaná tak veľmi, že súčiniteľ cx je iba 0,29. K motorom: nová platforma od PSA umožnila, aby nová Corsa mala benzínové dieselové, aj čisto elektrický pohon – výkonové pole pokrýva 55 – 96 kW. Veľa práce sa urobilo aj na hmotnosti. Spomeniem, že samotná karoséria je ľahšia o 40 kg, pričom má o 15 % vyššiu torznú tuhosť. Mimochodom, najľahšia Corsa váži 980 kg, čo je o 108 kg menej ako najľahšia verzia predošlej generácie.
Opel je zástancom sprístupňovania technológií z vyšších segmentov pre nižšie. Vyhrievanie sedadiel a volantu preto ani v Corse už nie sú žiadnou novinkou, ale masáž pre vodiča… To tu ešte nebolo. Samozrejmosťou je množstvo nových technológií v oblasti bezpečnosti a konektivity. Pre Corsu automobilka ponúka dva druhy LED svetiel. Jedny klasické, druhé maticové IntelliLux LED Matrix s funkciou vykrývania premávky. Jazdili sme aj za tmy, môžem potvrdiť, že fungujú dobre.
Corsa sa posunula správnym smerom. Zdá sa, že v segmente malých mestských áut bude poriadne dusno.