Ešte v roku 2018 pre portál Motoring uviedol austrálsky šéf Toyota, že chcú postaviť auto, ktoré by konkurovalo Fordu Focus ST, alebo VW Golf GTI. Sean Hanley, viceprezident pre predaj a marketing, nemá žiadne pochybnosti o úspechu tejto športovej verzie. „Radi by sme ju videli čo najskôr,“ konštatoval. Štipku nádeje vzbudzovali aj trochu neskoršie informácie, že dvojlitrový spaľovací motor bude na úrovni približne 250 koní. V kombinácii s elektromotorom to mohlo mať veľmi slušný potenciál na strane výkonu a tiež slušnú spotrebu na každodenné použitie.
Neskôr predstavili ešte športové náradie pre BTCC. Rôzne špekulácie a dohady boli naklonené sľubnej kariére aj v bežnom svete. Čo čert nechcel, prešlo pár mesiacov, a misky váh sa otočili. Manažéri projekt nepodporili, a tak žiadny športový hothatch od Toyoty v danej triede v dohľadnej dobe nebude. Je to veľká škoda. Verím, že by si zákazníkov rýchlo našla. Veď už sama obyčajná verzia jazdí veľmi dobre.
Každopádne, kto sa bude chcieť aspoň trochu odlíšiť, bude musieť siahnuť len po optickom pakete GR SPORT.
Paket GR SPORT, vychádzajúce zo stupňa výbavy Executive. Ponúka prvky, ako napríklad novú mriežku chladiča s povrchovou úpravou v tmavom chróme alebo spodné aj prahové nadstavce a zadný difúzor. Súčasťou tohto prevedenia sú ďalej špecifické 18″ zliatinové kolesá s brúsenými povrchmi, zatmavené zadné sklá Privacy Glass, hmlové svetlá, LED svetlomety a špeciálny sivý lak karosérie Dynamic Grey vo dvojfarebnej kombinácii.V kabíne Corolly GR SPORT potom nájdeme športové sedadlá. Ďalšou zmenou je čierne a červené prešívanie v oblasti prístrojového panelu, volantu a riadiacej páky.
Corolla GR SPORT sa začne podľa všetkého predávať v januári 2020.
Foto: Toyota, X Tomi Design
Zdroj: Citizen.co.za