Presne pred troma rokmi (v novembri 2016) Toyota predstavovala novinárom model C-HR. V portugalskom meste Cascais, resp. na cestách v jeho okolí som sa zoznamoval s faceliftovanou verziu tohto štýlového crossoveru. Čo sa týka štýlu, ten zvýraznili množstvom úprav. Medzi najvýraznejšie patria nové svetlomety s novými „mliečnymi“ dennými svetlami. Samotné svetlá môžu mať celkom novú technológiu – LED projektory sa môžu natáčať do zákrut. Hmlovky sú vyššie a viac na okrajoch karosérie. Upravené sú aj zadné svetlá, zaujímavosťou sú dynamické smerovky. Oči upúta čierna lesklá lišta (krídelko) medzi svetlami. Ďalším výrazným prvkom je nový nárazník, ktorý sa tvarom aj veľkosťou vstupného otvoru ponáša na nárazník novej Corolly. Ponuku farieb obohatili tri celkom nové. Pri dvojfarebnej konfigurácii mohla mať Toyota C-HR predtým čiernu strechu, teraz aj striebornú. V interiéri upútal moju pozornosť v prvom rade väčší displej multimediálneho systému. Má 8 palcov, vylepšené HMI rozhranie, konektivitu s Android Auto a Apple CarPlay. Palec hore dávam aj za kvalitnejšie materiály a v rámci nich oveľa viac mäkčených materiálov. Spolujazdec ocení, že si po novom aj on môže nastaviť výšku sedadla.
K súčasným agregátom 1,2 Turbo (85 kW/116 k) a 1,8 Hybrid (90 kW/122 k) pridala Toyota tretiu alternatívu – 2,0 Hybrid s príznačným prívlastkom Dynamic Force. Ten vyvinie kombinovaný výkon 135 kW/184 k a práve túto verziu som testoval. V podvečernej zápche som mal priemernú spotrebu 4,7 l/100 km, na druhý deň po okresných cestách, obciach, ale aj diaľnici 5,4. Pritom som sa mohol kedykoľvek oprieť o plynový pedál a C-HR ma poslúchlo. Zaujímavý bol podiel času z celkovej jazdy, ktorý som absolvoval na čistú elektrinu – prvý deň to bolo 76 %, druhý takmer 60. Novinkou je „koučing“ pre čo najefektívnejšie využívanie potenciálu hybridných systémov. Táto funkcia je súčasťou komplexnej aplikácie My Toyota App (MyT), ktorá je súčasťou výbavy oboch hybridov a okrem iného umožňuje lokalizáciu auta, zdieľanie polohy auta (napríklad s rodinnými príslušníkmi). Mimochodom, pôvodný hybrid má lítiovo-iónový akumulátor, nový zasa metal-hydridový. Je to dané tým, že si konštruktéri pri výkonnejšom systéme mohli dovoliť vyššiu hmotnosť akumulátora. Obzvlášť chválim, že Toyota C-HR je naďalej dostupná s pohonom 4×4. Síce iba s motorom 1,2 Turbo, ale aj to je lepšie ako nič.
Nová Toyota C-HR sa pýši nižšou hlučnosťou motora a lepším odhlučnením, ale aj prepracovaným riadením s lepšou spätnou väzbou. K výkonnejšiemu hybridu prislúcha tiež optimalizovaný podvozok s novými tlmičmi a novými pružinami. Nová Toyota C-HR začína s cenovkou 19 990 eur, za verziu 2,0 Hybrid Dynamic Force zaplatíte v závislosti od výbavy 27 590 – 31 990 eur.
Foto: autor a archív