…S pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou predáte akékoľvek auto. A to nielen ako prvý majiteľ, ale aj ako druhý, tretí… V prípade elektromobilov však môže byť situácia celkom iná.
V ich prípade totiž akumulátor starne a stráca zo svojej menovitej kapacity. A starne tým viac, resp. tým rýchlejšie, čím častejšie ho majiteľ nabíjal na rýchlonabíjacej stanici vysokým výkonom. A, samozrejme, aj v závislosti od ostatných parametrov. Každopádne, nikto nebude chcieť auto, ktoré bude mať polovičný či tretinový dojazd z výrobcom deklarovaného a ktoré bude musieť za každým rohom dobíjať.
Áno, výrobcovia dnes poskytujú záruku na vysokonapäťový akumulátor v rozmedzí 6 – 8 rokov, resp. 100 000 – 160 000 km. Staršie elektromobily s pôvodným akumulátorom však budú nepredajné. Cena nového akumulátora je dnes totiž extrémne vysoká – bavíme sa o tisíckach až desiatkach tisíc eur – a v dohľadnom čase zrejme ani nebude rádovo nižšia. Skrátka cena akumulátora bude ešte raz taká alebo aj vyššia ako cena samotného jazdeného auta. Čo bude so všetkými tými nepredajnými a nepotrebnými elektromobilmi? Budú stáť a zaberať miesta na parkovanie? Zošrotujeme ich? A kde je tu potom rozum, ekonomika, ekológia?