Nové pravidlá sa budú vzťahovať na všetky osobné vozidlá, dodávky, autobusy aj nákladné automobily. Od mája 2022 by tak všetky nové autá predávané na európskom trhu mala mať napríklad systém inteligentnej regulácie rýchlosti (ISA), ktorý vodiča na základe sledovania máp a rozpoznanie dopravných značiek upozorní na prekročenie povolenej rýchlosti. Aby to zas nebolo o obmedzovaní slobody pohybu, tak systém budete môcť deaktivovať. Aktívny sa však stane pri každom naštartovaní.
Ďalej to bude povedzme pokročilý systém núdzového brzdenia a rozpoznávanie únavy vodiča či technológie núdzového udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Autá majú byť vybavené taktiež detekciou spätného chodu či zariadením monitorujúcim presný tlak v pneumatikách. Tiež sa zvažuje nad možnosťou dodatočného alkoholového imobilizéru. Nové vozidla by mali disponovať možnosťou dodatočnej inštalácie tohto opatrenia.
Stop mŕtvym uhlom
Dalo by sa konštatovať, že vyhlásili boj mŕtvym uhlom v kamiónoch a autobusoch. Tieto kategórie vozidiel budú musieť navyše mať také technológie, ktoré budú schopné detegovať chodcov a cyklistov vo vzdialenosti blízkej ku vozidlu.
Štatistiky EÚ tvrdia, že počas prvých 17 rokoch sa ne cestách podarilo znížiť počet úmrtí o viac ako polovicu… Všetci však vieme, že ako štatistiky zavádzajú… Nie každá krajina ich má nastavené rovnako.