Tieto autá sa nepodobajú v ničom. Usporiadanie motora, objem valcov, hmotnosť… a v neposlednom rade ani cena nie je rovnaká. Spoločným menovateľom je pohon oboch náprav a automatická prevodovka. Cupra R s pohonom oboch náprav vo verzii hatchback nie je k dispozícii.
Každopádne, obľúbenosť SUV rastie. A práve z toho ťaží aj Mercedes so svojím modelom G. Napriek tomu je vo videu pekne vidno, že masakrálny výkon v spojení s masou hmotnosti nejde k sebe až tak, ako by si mnohí predstavovali. Aj napriek tomu výkony, ktoré všetky autá predviedli sú famózne.
Neodsudzoval by som ani jeden z týchto modelov, a určite by som ich na základe výsledku tohto testu nehádzal do medzi automobilové nepodarky. Aj keď určite sa dá každému z týchto modelov rad vecí vyčítať. Dokonalé auto neexistuje…
Tento test skôr pripomína bitku Dávida a Goliáša.
Každopádne okrem šprintu ma celkom prekvapil aj test brzdenia. Veľké Géčko skončilo na druhom mieste a to aj napriek skutočnosti, že sa brzdy museli popasovať s hmotnosťou viac ako 2,5 tony. Čakal som, že skončí až za Seatom. Samozrejme, brzdové komponenty v tomto aute stoja podstatne viac ako v Seate. Len tak medzi rečou spomeniem aj ceny. Za Mercedes-Benz G63 AMG musíte zaplatiť minimálne 154 000 eur, za Audi RS3 Sportback aspoň 58 000 eur a za Seat Leon ST Cupra R 2,0 TSI 300k 4Drive 35 000 eur.
Foto: youtube