VW Golf: Ôsma generácia bez elektromobilu

V prípade ôsmej generácie automobilu Volkswagen Golf sa nepočíta s výrobou čistého elektromobilu. Najobľúbenejšie osobné vozidlo súčasnosti na európskom kontinente disponuje množstvom moderných technológií a konektivity, pričom na výber bude aj päť hybridov.

Nový Volkswagen Golf bude v ôsmej generácii uvedený na trh ako prvé „Ľudové auto“ s piatimi hybridnými verziami (pozn. eTSI a externe nabíjateľný eHybrid). Zrušená je však čisto elektrická verzia. Aktuálny Volkswagen Golf je tiež prvým modelom značky Volkswagen s komunikáciou Car2X v sériovej výbave. Volkswagen Golf je s viac než 35 miliónmi predaných vozidiel najúspešnejším európskym automobilom.

Svetovou premiérou ôsmej generácie modelu Golf začína nová kapitola v histórii bestselleru, ktorý je teraz digitalizovaný, sieťovo prepojený a umožňuje intuitívne ovládanie. Golf podľa vedenia nemeckej značky „ešte nikdy nebol tak progresívny.“ Hneď kvintetom hybridných verzií elektrizuje kompaktný segment. Jeho digitálny interiér sprístupňuje novú dimenziu intuitívneho ovládania. Asistovanú jazdu umožňuje až do rýchlosti 210 km/h.

Ako prvý model značky Volkswagen využíva prostredníctvom komunikácie Car2X kolektívnu inteligenciu cestnej dopravy a predvídavo upozorňuje šoférov na nebezpečie. Golf oslavuje svoju svetovú premiéru tam, kde vznikol a kde ho už 45 let vyrábajú a zdokonaľujú – v nemeckom Wolfsburgu. Nový Golf bude uvedený na trh už v decembri. Napriek tomu, že nový Golf pôsobí nižším, pretiahnutejším a dynamickejším dojmom, zostali jeho kompaktné rozmery zachované.

Jeho vonkajšia dĺžka je 4284 mm, vonkajšia šírka 1789 mm a vonkajšia výška 1456 mm. Rázvor náprav je 2636 mm. Pohľad na aerodynamické parametre súčasne ukazuje, že nové tvary všetkých dielov karosérie boli optimalizované v aerodynamickom tuneli. Čelná plocha bola zmenšená na 2,21 m2 a súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu (cx) klesol na 0,275.

Nový Golf sprístupní trvale udržateľnú mobilitu veľkému počtu motoristov. Volkswagen opäť aj v ôsmej generácii vsadil na ľahko zrozumiteľné ovládanie. „Žijeme v stále komplexnejšom svete. Nový Golf preto šoférovi umožňuje jednoduché a intuitívne ovládanie.“ uviedol Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. Prakticky všetky zobrazovacie a ovládacie prvky sú digitálne.

Nové prístroje, informačné a zábavné systémy s pripojením k internetu splývajú v jeden celok, tvorený displejmi, dotykovými tlačidlami a posuvnými prvkami. Na želanie môžu byť informácie zobrazované tiež priehľadným displejom. Volkswagen súčasne s „čerstvým modelom“ Golf spúšťa hybridnú ofenzívu. V poradí ôsmy Golf bude ako prvý model značky k dispozícii s piatimi hybridnými pohonmi.

Premiéru pritom oslavuje 48V technika. Remeňom poháňaný generátor s funkciou spúšťača, 48V sada líthium-iontových akumulátorov a najnovšia generácia hospodárnych motorov TSI tvoria čiastočne hybridní pohon eTSI. Medzi jeho najväčšie pozitíva patria zníženie spotreby paliva až o 10 % (podľa metodiky WLTP) a najvyššia úroveň dynamiky a komfortu pri rozjazde. Volkswagen Golf bude na trhu v ponuke s tromi výkonovými stupňami pohonu eTSI – 81 kW/110 k, 96 kW/130 k a 110 kW/150 k.

Okrem toho bude ôsma generácia legendárneho vozidla k dispozícii tiež s dvomi verziami externe nabíjateľného hybridného pohonu (plug-in hybrid). Nový hospodárny variant poskytuje najvyšší výkon 150 kW, zatiaľ čo veľmi športová verzia GTE je vyladená na 180 kW. Obe hybridné verzie modelu Golf s možnosťou externého nabíjania sú vybavené novou sadou líthium-iontových akumulátorov s kapacitou 13 kWh, ktorá umožňuje dlhší dojazd (cca 60 km), s výhradne elektrickým pohonom. Golf sa tak môže stať na prechodnú dobu vozidlom s nulovými emisiami. Motory na benzín a naftu znižujú spotrebu paliva až o 17 %.

Ponuka pohonov pre nový Golf zahŕňa navyše nové agregáty na benzín (TSI), naftu (TDI) a zemný plyn (TGI). Konkrétne ide o dva zážihové trojvalce s výkonmi 66 kW a 81 kW, dva vznetové štvorvalce s výkonmi 85 kW a 110 kW a jednu jednotku TGI s výkonom 96 kW. Nové motory TSI sa vyznačujú okrem iného inovatívnym spaľovacím procesom „TSI Miller“, ktorý zaisťuje mimoriadne nízke hodnoty spotreby paliva a emisií.

Novinkou u agregátov TDI je technológia Twindosing s dvomi katalyzátormi SCR. Volkswagen ich prostredníctvom zmenšil emisie oxidu dusíku (NOx) až o 80 %. Navyše sa podarilo znížiť spotrebu paliva motorov TDI až o 17 % v porovnaní s jeho predchodcom. Nový Golf je navyše ako prvý Volkswagen sieťovo prepojený so svojim okolím prostredníctvom sériovo dodávané komunikácie Car2X. Signály od dopravnej infraštruktúry a informácie od ostatných vozidiel v okruhu až 800 m upozorňujú šoféra na displeji.

-jj-, foto: VW

8. generáciaôsma generáciaVolkswagen GolfVW Golf
Komentáre (0)
Pridať komentár