Huawei chce na základe toho rozpoznať rozjarený výraz vodiča po prvých pohárikoch piva alebo už unavenú tvár opitého vodiča. Systém by sa navyše vďaka inteligentnému softvéru sám zdokonaľoval. Ak by systém zaregistroval opitého vodiča, tak by informoval spolucestujúcich, že vodič je pod vplyvom alkoholu, zabránil by naštartovaniu auta, alebo v najtvrdšom scenári by vodiča rovno nahlásil polícii. Najrozumnejšie je evidentne zabránenie naštartovaniu motora.
Huawei si, samozrejme, veľmi dobre uvedomuje, že si podobný systém dobrovoľne neobjedná nikto do auta. Počíta však s tým, že podobný systém bude čoskoro povinný pre všetky novovyrobené autá. Tzv. alkozámok, teda systém zabraňujúci naštartovaniu motora, resp. pohybu vozidla totiž zahrnul Európsky parlament do súboru prvkov, ktoré by sa mali stať povinnými. Skôr, než sa však tieto prvky stanú povinnými, však môžu zareagovať poisťovne, ktoré by mohli znížiť poistné pre autá vybavené týmto systémom.
Foto: archív