Po dizajnovej stránke sa od slabšieho brata líši len nepatrne. Všade v detailoch je prítomná oranžová farba. Či už na zadných stĺpikoch v dvoj kombinácii farieb, alebo v interiéri. Do oranžovej farby sú oblečené aj strmene. Pre mňa je možno trochu škoda, že A110S nedostala tak typickú modrú farbu, ale čierno-sivú kombináciu.
Tvrdšie a športovejšie
To, čím si Alpine snaží získať zákazníka, sú výborné jazdné vlastnosti. A tie sa dajú dosiahnuť aj znižovaním váhy celého auta. Dá sa priplatiť za rôzne prvky, ktoré niekedy len v dekagramoch znižujú hmotnosť celku.
Svetlá výška podvozku klesla o nepatrné 4 mm. Podvozok je nastavený tuhšie. Môžu za to nové tlmiče a pružiny.
Výkonu nie je nikdy dosť
Pod kapotou sa nachádza modernizovaný preplňovaný štvorvalcový motor s s objemom 1,8-litra. Ten je na rozdiel od predchodcu naladený na vyšší výkon. Rozdiel je 40 koní. Môže za to okrem iného aj zdvihnutie plniaceho tlaku turba o 0,4 baru. Suché čísla sú teda následovné. Výkon 215 kW (292k) pri 6400 ot./min a krútiaci moment 320 Nm je k dispozícii už od 2000 ot./min a vrcholí pri 6400 ot./min. O spojenie motora s kolesami sa stará sedemstupňová dvojspojka od Getrag.
Zrýchlenie z 0-100 km/h kleslo o 0,1s, čiže 4,4 s. Maximálna rýchlosť narástla o 10 km/h, na rovných 260.
Za tie prachy…
Vrcholná verzia zdražela o osem tisíc. Celková cena štartuje na 66 500 eur. To vzhľadom na kategóriu auta nie je vôbec zlá cenovka. Na druhej strane je však pravda, že sa za túto sumu dajú kúpiť aj autá, ktoré majú podstatne viac výkonu. Určite vám však nedajú vám však toľko radosti z jazdy a to aj vzhľadom na koncepciu, ktorá má motor v strede a pohon zadných kolies.