List od vás
Vážení redaktori Auto magazínu,
v jednom z nedávnych čísel som si so záujmom prečítal test elektrického vozidla BMW i3. Píšete v ňom, že Vám chýbala možnosť ovládania intenzity rekuperácie. Môžete to bližšie vysvetliť?
Peter J., Senica
Naša odpoveď
Vážený pán Peter J., na mnohých elektromobiloch si môže vodič voliť intenzitu spätného získavania energie pri spomaľovaní v niekoľkých stupňoch. Nezriedka páčkami volantom, podobnými tým, ktorými vo vozidlách s automatickou prevodovkou môžete ručne voliť prevodové stupne. Túto možnosť BMW i3 nemá. Jeho vodič však môže pri napr. dojazde na červenú ovplyvniť brzdenie, a teda intenzitu spätného získavania energie plynovým pedálom tak, že ho uvoľňuje postupne a nielenže ho jednoducho uvoľní. Pri úplnom uvoľnení je „brzdenie“ rekuperáciou najintenzívnejšie až do úplného zastavenia (nazýva sa to aj dvojpedálové ovládanie). Ak však pedál uvoľní, povedzme, do polovice alebo tretiny jeho zdvihu, aj intenzita rekuperácie sa podľa toho zmení.
Dalibor Klíma, redaktor
Foto: Archív