Meno nesie po svojom zakladateľovi Carlovi Borgwardovi (1890 – 1963). V roku 1921 v nemeckých Brémach založil továreň na výrobu automobilových chladičov. Čoskoro však začal vyrábať trojkolesový motocykel pre poštárov. V roku 1932 predstavili trojkolesový automobil Goliath Pionier a spoločnosť dostala v roku 1929 oficiálne meno Hansa-Lloyd und Goliath-Werke Borgward & Tecklenborg oHG. Trojkolka bola úspešná a prinášala spoločnosti solídny zisk. V roku 1937 zaznamenala okamžitý úspech novinka Hansa 1100 a 1700. Dokonca taký, že na vozidlá zákazníci museli čakať pol roka! Značka sa stala vážnym konkurentom renomovaných nemeckých značiek ako Opel či Ford.
Pán Borgward bol tiež veľkým priaznivcom automobilového športu. Výsledkom boli modely Hansa 1700 Sport a Hansa 3500 Privat (s radovým šesťvalcom 90 k, 3,5 l).
Úspešný vzlet prekazila 2. svetová vojna. Nová továreň, ktorú v roku 1938 otvorili v Brémach, musela začať vyrábať pre armádu, a tak nečudo, že ju v roku 1944 zničili bomby z lietadiel spojencov. Navyše, C. Borgward po vojne prežil tri roky vo väzení za spoluprácu s nacistickým režimom. Borgward firmu potom rozdelil na tri divízie: Goliath, Lloyd a Borgward. V roku 1949 prichádza Borgward Hansa. Je prvým novým povojnovým autom v Nemecku a prvým so samonosnou karosériou. Neskôr, v roku 1952 bol Hansa 2400 prvým nemeckým autom s automatickou prevodovkou a snahou o vstup do luxusného segmentu.
Najúspešnejším vozidlom značky bol model Isabella. Vyrábať ho začali v roku 1954. O rok pribudol variant kombi a TS (Touring Sport). Až 35 % výroby pritom smerovalo do USA! Borgward sa postupne stal v roku 1957 druhým najväčším nemeckým výrobcom automobilov (po VW) a oslávil miliónty vyrobený automobil. Pridal dva nové modely: Isabella TS de Luxe a Coupé. Už vtedy mali modely Isabella nezávislé zavesenie všetkých kolies a dokopy ich vyrobili vyše 200-tisíc exemplárov. Značka mala vyše 500 dílerov v USA a C. Borgward odmietol ponuku giganta Chrysler na predaj 51 % spoločnosti za 50 miliónov dolárov!
Luxusný šesťvalec Borgward P-100 bol prvým nemeckým autom so vzduchovými tlmičmi. V roku 1959 pomohol, aby sa tento rok stal najúspešnejším v dejinách firmy. Nasledujúci rok však bol rokom zlomu. Ekonomická situácia v USA poznamenala natoľko importéra vozidiel do USA, že díleri zrušili vyše 9 000 objednávok. Navyše, nový Lloyd Arabella postihli vážne technické problémy. Pokles pokračoval i v roku 1961. V továrni sa hromadili nepredané autá a dodávatelia prestali dodávať materiál. Firme sa nepodarilo zohnať potrebné peniaze a vyhlásili na ňu nútenú správu a bankrot. Výrobné zariadenia predali do Mexika.
Carl Borgward zomrel v roku 1963. Ako sa neskôr ukázalo, problémy z roku 1961 mohla vyriešiť nie veľká finančná pomoc miestnych bánk či štátu. Prečo sa tak nestalo, môžeme dnes už len špekulovať. V roku 2008 vznikla vo Švajčiarsku nová Borgward Group AG a jedným zo zakladateľov bol Christian Borgward (vnuk C. Borgwarda). V úzkom prepojení s čínskym kapitálom a výrobcami predáva od roku 2017 luxusné SUV