Zázrak, SaS navrhla 6 rozumných zákonov!

My motoristi sme najväčšie muly slovenskej ekonomiky. Ťaháme, ťaháme a čo z toho? Rozbité cesty a radary. Do štátnej kasičky prispievame na každom rohu a nemalou sumou.

Podľa Jany Kiššovej, podpredsedníčky strany SaS, zaplatíme na daniach a rôznych iných poplatkoch každoročne takmer dve miliardy eur. SaS navrhuje zrušiť nálepky TK a EK, ktoré si lepíme na čelné sklo. Každý motorista by tak pri absolvovaní TK a EK ušetril 6 eur. Správne, tieto nálepky nie sú totiž nič iné, iba biznis pre výrobcu.

V skutočnosti nemajú žiadne opodstatnenie. Jednak si kupón o absolvovaní TK a EK musíme nosiť so sebou a jednak má polícia vo svojich vozidlách elektronický systém, ktorý na základe EČV automaticky vyhodnotí, či dané auto má alebo nemá platnú TK a EK. SaS zároveň navrhuje zrušiť kamerový systém na staniciach technickej a emisnej kontroly. Technici nechcú vykonávať túto prácu, pretože nechcú byť nonstop monitorovaní. Podľa SaS by kamerové monitorovanie bolo dobrovoľné, nie povinné.

Ďalšia navrhovaná zmena zo strany SaS sa týka evidenčného čísla, ktoré by malo byť viazané na vodiča a nie na vozidlo. Tým by vraj štát ušetril 5 – 6 miliónov eur. Štát si totiž kupuje značky za 8,5 €/kus, pričom keby boli EČ viazané na majiteľa, tak by ich stačilo ročne objedávať o zhruba 600-tisíc menej. Rozumne znie aj návrh, podľa ktorého by diaľničná známka mala platnosť skutočne 365 dní, a nie kalendárny rok. Teraz, keď si v apríli kúpite ročnú známku, tak ste si zaplatili aj za prvé tri mesiace, ktoré ste diaľnicu nevyužívali. Ešte ďalej zachádza SaS s myšlienkou, aby sme si mohli kúpiť diaľničnú známku na taký počet dní, na aký potrebujeme.

Elektronické mýto to všetko technicky umožňuje.  Konečne by sme boli pápežskejší než pápež v dobrom slova zmysle. V piatej novele navrhuje prepracovať registračnú daň. V neposlednom rade navrhuje znížiť cestnú daň pre úžitkové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Možno je to všetko len bohapustý predvolebný boj, no po dlhom čase je to konečne prvá správa, ktorá nie je jóbovkou. Správa, ktorá poteší. Správa, ktorá je malým svetielkom na konci tunela, že sa môže niečo pohnúť aj dobrým smerom.

Foto: Archív

návrh zmeny zákonanové pravidlá pre vodičovzmeny pre vodičovzmeny v cestnom zákone
Komentáre (0)
Pridať komentár