Novinky techniky
Pri takomto aute začnem technikou. Nový je napr. motor s objemom 2 268 cm3 (110 kW, 400 Nm). Azda najzaujímavejšou vychytávkou je nový režim Off-road. Je k dispozícii pre automatickú i manuálnu prevodovku a ovláda sa samostatným tlačidlom. Vodič si môže vybrať z režimov Gravel (štrk), Mud/Snow (bahno/sneh), Sand (piesok) a Rock (kamene). Ovplyvňuje prácu motora, prevodovky a systém riadenia stability a trakcie, reguluje preklz kolies a čo najviac pomáha prekonať prekážky v teréne. Pohon všetkých kolies, teraz s názvom Super Select 4WD-II, umožňuje prepínanie medzi režimami 2WD a 4WD bez nutnosti zastavovať (až do rýchlosti 100 km/h – okrem režimov 4WD Low/Lock pre jazdu v extrémnych podmienkach), a to na akomkoľvek povrchu. Jeho súčasťou je uzávierka medzinápravového diferenciálu. Novej techniky a asistenčných systémov je, samozrejme, oveľa viac.
Upravená vizáž
L200 aj v najnovšom šate okamžite rozoznáte a to je dobre. Úplne nová je predná a zadná časť kabíny. Kapota je vyššie o 40 mm, maska je typická pre súčasné Mitsubishi, celkom nový je tvar full LED svetiel i zadných LED svetiel, aerodynamike prospel tiež nový spojler medzi kabínou a ložnou plochou a pribudlo niekoľko nových farieb. V kabíne zaujmú nové materiály, vylepšené prístroje, ovládače i odkladacie priestory. K podrobnostiam sa vrátime počas redakčného testu, teraz poďme jazdiť!
Vládca terénu
Vďaka všetkým tradičným i novým technickým prvkom patrí Mitsubishi L200 bez debaty k súčasným kráľom terénu. Dôkazom bolo aj 5 hodín jazdy v najtvrdších podmienkach jazdy po kopcoch v okolí Tisovca. Kamene, blato, zdanlivo neprekonateľné výmole, sklony neciest. Neuveríte, ale bez jediného šelestu či zavŕzgania v kabíne aj so 6-stupňovým automatom. Uzávierky, redukcie, všetko pracovalo ako hodinky. Pustiť novinárov do takýchto podmienok si vyžaduje poriadny kus sebavedomia a dôvery vo svoje autá. V prípade L200 ich Mitsubishi demonštrovalo plným právom!