Interiér
Veve: Už prvý dojem bol vskutku pozitívny. Interiér bol skoro bez chýb. Mňa fascinoval kozmický vzhľad, ktorý bol veľmi vkusne doplnený osvetlením. Vytvoril mi hi-tech atmosféru, ktorá sa dala farebne meniť podľa nálady. To máme my ženy veľmi rady, keďže veľmi často meníme nálady. Ocenila som široký výber farieb od komfortnej modrej po športovú červenú…
Nina: Aj keď mňa „tablety‟ na prístrojovej doske doslova ohúrili, Veve ich vyhodnotila ako nekreatívne zladené. Napriek rozdielnym názorom na vzhľad sme sa však zhodli na praktickosti základných technológií. Bezkľúčové štartovanie a radenie rýchlostí páčkou pod volantom máme rady, je to totiž veľmi pohodlné, aj keď sme si na to museli zvykať. Čo nemôžeme pochváliť, je nastavovanie sedačiek. Nakoľko som obzvlášť vysoká, musela som si sedačku komplet prestaviť, ale všetko – manuálne. To som v tomto modernom aute nečakala.
Jazdné vlastnosti
Nina: Dieselovú 180-tku sme testovali cestou na Slovakia Ring. Napriek malému výkonu musím za seba povedať, že bola svižná. Nádherne reagovala aj prevodovka, ktorú som nechala v automatickom móde napriek tomu, že uprednostňujem radenie pod volantom. Prevodovka však svoju prácu zvládala bez chýb.
Veve: Oceňujem najmä stabilitu. Na môj vkus bolo auto aj v športovom móde mäkšie, ako by som očakávala, ale napriek tomu som ho vyhodnotila ako vynikajúco ovládateľné, čitateľné. Auto môžeme odporučiť aj menej skúseným vodičom.
Exteriér
Po príchode na Slovakia Ring sme si podrobne všímali vzhľad našej žltej včeličky. Milujeme autá, ktoré nemajú stĺpiky na dverách a toto je jedno z nich. Pôsobí to elegantne, rovnako ako predná maska. Jej mohutný vzhľad dodáva pocit bezpečia, ktoré my ženy milujeme. Jediné, čo by sme vzhľadu mohli vytknúť, je kufor… chýba mu „push-up efekt‟, čiže je zbytočne skosený. Avšak celkovo vrátane nádhernej žltej verzie hodnotíme našu svižnú včielku ako veľmi ženské auto.
Toto auto vie, čo každá žena potrebuje. Je citlivé a vie sa prispôsobiť ženskej nálade.
Náš názor
Čo by sme povedali na to, keby po nás prišiel chlap na takomto aute? Zhodli sme sa na tom, že ho musí mať požičané od frajerky.
Stručne
Čo treba uznať
- Moderné, pohodlné, ale zároveň svižné.
Čo nám chýbalo
- Elektronické nastavovanie sedačiek.
Čo nás prekvapilo
- Napriek nízkemu výkonu prekvapivo rýchle 😀
Pýtate sa, kto sú Nina a Veve?
Nina je driftérka.
Priezvisko má Zagoždžon, ale na driftovej scéne ju poznajú ako Lady Hoonigan. Na Slovensku je momentálne jediná driftérka, ktorá jazdí v kategóriach SEMI PRO a PRO. Benzín jej vonia od malička. Skúsila motoršport skoro v každej forme, no srdce jej bije pre jazdu bokom. Driftuje viac ako tri roky. Ako hovorí, poriadny drift nie je šmýkanie sa, keď prší 🙂
Jej prvým učiteľom bolo BMW E30, M50B25 swap. Malo 180 koní. Odjazdili si spolu dve krásne sezóny a ponaháňali aj autá dvojnásobne silnejšie. Bol čas na posun vyššie. Túto sezónu jazdí na Nissan 350z, 2JZ swap. Z tohto legendárneho motora zo supry vyžmýkali 650 koní a krútiak 900 Nm. Vraj má s ním čo robiť. Auto aj bokom zrýchľuje ako besné a musí minimálne strojnásobiť rýchlosť svojich reakcií. Keď sa Nine podarí zohrať s jej ružovou beštiou, chce zabojovať na pretekoch ako King of Europe a v Českom driftovom šampionáte.
Veve je pretekárka
Priezvisko má Vanoyvá. Jej najväčším koníčkom je jazda na rýchlych autách, keď počuje pískať gumy v zákrute. Jazdí preteky automobilov do vrchu a na okruhu.
V pretekárskom svete sa motá skoro desať rokov, prešla si hádam všetko, od motokár až po okruhy. A stále sa nevie nasýtiť pocitom radosti, ktorý jej autá a ľudia v tomto svete dávajú. V súčasnosti jazdí okruhy s jej milovaným Lotusom Elise, čo je okruhové auto a túto zábavu si naplno užíva už šesť rokov. Zatiaľ netuší, kam ju osud zaveje, ale určite plánuje byť ešte dlho súčasťou sveta rýchlych áut.
Foto: Peter Varga