Prvej generácie predali za 6 rokov zhruba 1,2 milióna. Dopyt po autách v tejto kategórii rastie. Renault nechce zaspať a už teraz pripravil horúcu novinku.
Väčší a priestrannejší
Ako to býva zvykom, vozidlá medzigeneračne narastú. Novinka je dlhšia o približne 10 cm. To sa okrem priestoru pre posádku podpísalo aj na náraste batožinového priestoru o 50 litrov. Renault sa roky snaží produkovať autá, ktoré sa vyznačujú veľmi dobrou variabilitou interiéru. Tak ako v prvej generácii, aj tu je zadná posuvná lavica. Celkový rozsah pohybuje je 18 cm. Čo sa týka dizajnu, tak mu asi fakt nie je čo vytknúť. Resp. veľmi málo. Jediné, čo sa mi v interiéri nepáči je trochu netradičné umiestnenie infotainmentu
Hmotnosť redukujú aj použitím vysokopevnostnej ocele, ktorá ma lepené spoje.
Motory a prevodovky
Ako základná motorizácia je považovaná jednotka označovaná ako TCe 100. Je to litrový trojvalcový benzínový motor s výkonom 100 k. Max. krútiaci moment je 160 Nm. Silnejšia je motorizácia TCe 130 GPF. Ta disponuje výkonom 130 koní a max. krútiacim momentom 240 Nm. Spárovaný bude so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom. Na špičke pohonných jednotiek sedí benzínová pohonná jednotka s objemom 1,3-litra a označená ako TCe 155 GPF. Tá má maximálny výkon 155 k, a 270 Nm. Dodávať sa bude výlučne so 7-stupňovým automatom.
Paleta naftových motorov je slabšia. Pod kapotou bude len 1,5-ka, ktorá bude v slabšej verzii naladená na 95 k, poprípade v silnejšej na 115 k.
Autor: Marek Pauco
Zdroj: Renault