Úspešné SUV Peugeot 3008 má pozoruhodného hybridného súrodenca. Peugeot 3008 GT Hybrid disponuje najväčším výkonom zo všetkých doteraz sériovo vyrábaných vozidiel francúzskej značky. Počítať môžete aj s elektrickým dojazdom na takmer 60 km.
Z modelu SUV Peugeot 3008 sa od uvedenia na trh pred tromi sezónami predalo viac než 700.000 exemplárov. Verzia 3008 GT Hybrid4 však predstavuje úplne novú dimenziu. V krajine galského kohúta už zaznamenali prvé objednávky, od októbra sa dočkajú aj záujemcovia v ostatných európskych krajinách.
Peugeot 3008 GT Hybrid je vybavený pohonom všetkých štyroch kolies a jeho výkon je ekvivalentom 220 kW. Ide o výsledok kombinácie motoru PureTech s výkonom 200 k (147 kW) a dvoch elektromotorov – jeden s výkonom 110 k (81 kW) je vpredu a je spojený s prevodovkou e-EAT8, druhý umiestnený na zadnej náprave poskytuje výkon 112 k (83 kW).
Hybrid len so šoférom akceleruje z pokoja na 100 km/hod za 5,9 s. Kapacita batérie je 13,2 kWh. V plne elektrickom režime je dojazd podľa protokolu WLTP 59 km. Plné nabitie vozidla pri zrýchlenom nabíjaní pomocou wallboxu (1F 32A 7,4 kW) dosiahnete za 105 minút. Režim 4WD zabezpečuje vylepšenú pohyblivosť pri obtiažnych cestných podmienkach alebo v náročnom teréne.
Výsledkom je dokonalá priľnavosť na mokrých, blativých, zasnežených alebo kľukatých cestách, pričom sila je rovnomerne rozložená na všetky štyri kolesá. Kombinácia platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) a novej viacramennej zadnej nápravy poskytuje vysoký komfort a súčasne vynikajúcu jazdnú stabilitu.
Začlenenie zadnej nápravy nemá žiadny vplyv na priestrannosť kabíny a objem batožinového priestoru. Motorizácia modelu Hybrid4 je k dispozícii len pre úroveň výbavy GT. Výrobca ju dodáva s exkluzívnym a luxusne pôsobiacim čalúnením Alcantara v odtieni „šedá gréval“ v kombinácii s pravým dubovým drevom „Grey Oak“.
Nový hybrid je tiež obohatený o nové asistenčné systémy. Okrem adaptívneho tempomatu s funkciou Stop & Go je to aj napríklad systém udržovania vozidla v jazdnom pruhu, ktorý inžinieri a konštruktéri prevzali z nového modelu Peugeot 508.
Verziu Hybrid po čase doplní variant s pohonom dvoch kolies Hybrid s výkonom 225 k (165 kW). Ten sa na trhu objaví na jar budúceho roku a bude kombinovať agregát PureTech s výkonom 180 k (132 kW) s elektromotorom 110 k (80 kW) a prevodovkou e-EAT8.
-jj-