Parkovať priamo pri Dunaji s výhľadom na Bratislavský hrad a zadarmo? Žiadny problém. Dnes na
Tyršovom nábreží totiž nájdete okrem tisícky osobných áut aj tri desiatky karavanov. Tie však majú
vyhradený priestor na Zlatých pieskoch!
Tomu sa povie luxus! Bratislavčania však hovoria aj o dvojakom metre. „Keď zaparkujem pár centimetrov krivo
alebo mi trčí auto na chodník, tak dostanem hneď pokutu. Priamo pri Dunaji si cudzinci parkujú však zadarmo.
To som nevidel azda nikde v Európe,“ reagoval nespokojný Petržalčan na Starom moste, z ktorého je ideálne
vidieť raj karavanov.
Tento priestor, ktorí má „socialistická mládež“ spojený s legendárnym lunaparkom a kolotočmi, však nie je
oficiálne určený na parkovanie motorových vozidiel. Lenže tú to odstavnú plochu využívajú ľudia s nečakanou
toleranciou úradov.
„Tyršovo nábrežie vrátane Sadu Janka Kráľa plánujeme ravitalizovať. Je to však trochu zdĺhavý proces a nachádzame sa len na začiatku. Chceme to však stihnúť do konca funkčného obdobia. Tyršovo
nábrežie totiž nikdy nemalo funkciu parkoviska a preto ani nemá žiadne vybavenie na parkovanie karavanov,“
povedal hovorca Peter Bubla.
Vedenie hlavného mesta si uvedomuje, že v hre je veľmi lukratívny pozemok, ktorý však nemá slúžiť ako
parkovisko. „Je to skôr plocha pre oddych, šport, kultúru, mestské eventy a podobne. Aktuálne sa touto témou
zaoberáme. Hľadáme riešenia smerujúce k zrušeniu divokého parkovania v tomto priestore. Bratislava má
určený priestor pre karavany v areáli Zlatých pieskov, ktorý disponuje potrebným vybavením a slúži aj tomuto účelu,“ prezradil Bubla.
Magistrát Bratislavy súčasne plánuje výstavbu ďalších záchytných parkovísk. Projekty parkovania sa budú
realizovať v Petržalke, Rači, Podunajských Biskupiciach a vo Vrakuni. Primátor Bratislavy Matúš Vallo sa
v tomto smer nechal inšpirovať aj európskymi veľkomestami.
Parkoviská budované na okraji mesta majú zachytávať vstupujúcu dopravu do Bratislavy prichádzajúcu zo
vzdialenejších lokalít. Ich zmyslom je znížiť počet áut v centre mesta a v rámci vnútromestskej dopravy znížiť
tlak vozidiel na charakter mesta.
Vedenie magistrátu súčasne chce skoncovať s divokým parkovaním na Kamzíku. Obľúbená oddychová zóna
Bratislavčanov v Malých Karpatoch patrí totiž k najhodnotnejším prírodným územiam hlavného mesta s
významnou ekologickou a rekreačnou funkciou. Vodiči áut zaparkovaných na prístupovej ceste na Kamzík budú
najskôr upozornení.
V opakovanom prípade to bude Mestská polícia riešiť ako dopravný priestupok. „V najbližších dňoch preto
začneme prísnejšie regulovať dopravu v tomto území. Parkovanie mimo odporúčaných odstavných plôch nebude
možné z dôvodu zachovania zákonom požadovanej šírky jazdných pruhov,“ uvádza sa v oficiálnom stanovisku
magistrátu.
-jj-
a aky problem je tam dat znacku “zakaz kempovania” . Ci to o tom nikto este nepocul?