Pred pár dňami dopravný podnik avizoval vyhlásenie verejnej súťaže, ktorá by mala vyvrcholiť k nákupu 85 kusov techniky, z toho by malo byť 81 kĺbových autobusov a 4 minibusy. Nebudú sa pritom striktne riadiť len nízkou cenou. Pôjdu podľa kľúča „hodnota za peniaze“, čiže budú zohľadňovať počet miest na sedenie/státie, a prevádzkové náklady. Naozaj som veľmi zvedavý, aké stroje nakúpia, a či opäť z toho nebude ďalšia kauza, ako tomu bolo v minulosti bežné.
Vo verejnom obstarávaní si chcú počínať maximálne transparentne. Rozdelili ho na niekoľko častí. . V prípade kĺbových autobusov sa predmet zákazky delí na tri časti – a to 70 ks kĺbových autobusov, 10 ks kĺbových autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy batožiny a 1 kĺbový autobus, ktorý bude slúžiť pre účely Autoškoly DPB, a. s. Zároveň obstaráva aj minibusy, ktoré sú predmetom samostatnej súťaže. “Oslovili sme všetkých výrobcov autobusov so zastúpením na česko-slovenskom trhu. Na základe cenového prieskumu nám bolo potvrdené, že podmienky stanovené v technickej špecifikácii pre rozhodujúcu časť zákazky, čo je 70 kĺbových vozidiel, vie splniť minimálne 6 uchádzačov z celoeurópskeho trhu s tým, že oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania už bolo zverejnené aj v Úradnom vestníku Európskej únie,“ povedal predseda predstavenstva DPB, a. s. Martin Rybanský
Všetky nové vozidlá v službách bratislavskej MHD budú nízkopodlažné. Všetky budú mať výklopné plošiny, aby sa uľahčilo aj cestovanie pre zdravotne ťažko postihnutých. Samozrejmosťou bude klimatizácia, a tiež vnútorné a vonkajšie kamerové zabezpečenie, ktoré by mohlo pomôcť pri objasňovaní negatívnych udalostí jak proti poriadku, alebo v doprave. Pri kĺbových vozidlách sa budú dvere otvárať na fotobunku. Prihliadalo sa aj na vybavenie priestoru vozidla pre lepšiu prepravu kočíkov, či bicyklov. Vozidlá budú mať moderný informačný systém, sedadlá s koženým alebo koženkovým čalúnením, USB nabíjačky, wifi vybavenie, automatické počítanie cestujúcich, motor najnovšej emisnej normy euro 6 s cieľom znižovať ročnú produkciu emisií.
Zdroj: bratislava.sk
Foto: IMHD
Autor: Marek PAUCO