V minulosti zrealizované riešenie prepojenia diaľnice D2 (zo smeru Malacky) a diaľnice D1(zo smeru Trnava) a všetkej dopravy na pravý breh Dunaja postačovalo iba chvíľu. Zdá sa, že s výstavbou obchvatu Bratislavy D4/R7 začali skutočne minútu pred kritickým zlomom. Všetci dobre vieme, že s výstavbou ciest to na Slovensku nie je ružové. Viď povedzme niekoľko rokov rozostavaný úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou, alebo tunel Višňové. Práce na ďalšom obchvate Bratislavy, však napredujú podstatne rýchlejšie, a to aj napriek kauzám s odpadom a historickým nálezom. Aj napriek tomu, dôležitú súčasť nového obchvatu, tunel Karpaty, začnú stavať najskôr až po roku 2024. Nebude to neskoro?
Aktuálna výstavba D4/R7 výrazne nemešká
Finalizácia celého obchvatu, ktorý by mal odbremeniť lievik v blízkosti Prístavného mostu, sa ešte počas minulého roku odhadovala na rok 2030, a to vrátane dlho očakávaného 11 km dlhého tunela Karpaty. Dovolím si povedať, že tento termín zďaleka nie je reálny a konečný, keďže stavbu môžu ovplyvniť ešte ďalšie faktory, pre ktoré sa môžu práce spomaliť, resp. úplne zastaviť.
Koncesionár je optimista
Koncesionár tvrdí, že sú údajne úseky, ktoré budú dokončené v predstihu. Aby to nebolo ružové, tak na druhej strane existuje aj niekoľko úsekov, kde práce nenapredujú tak, ako by mali. Tam sa však snažia zdržanie minimalizovať.
“Hraničný úsek Devínska Nová Ves – štátna hranica Slovenska s Rakúskom je pripravovaný na neskoršie obdobie, keďže na rakúskej strane nie je ešte stanovené presné trasovanie nadväzujúcej S8,” spresnila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Možno ste o tom netušili, ale tunel Karpaty nebol súčasťou vysúťaženého balíka PPP projektu výstavby D4 a R7. Diaľnica D4 tak končí pri križovatke Rača.
Autor: Marek PAUCO
Zdroj: NDS, D4R7,TASR