ASC aplikuje nový riadiaci softvér do Hybrid Control Unit (HCU), ktorý potom riadi elektromotor tak, aby sa vyrovnali otáčky motora a prevodovky. Pri synchronizácii sa čas radenia zníži o 30% z 500 ms na 350 ms. To nielen zlepšuje zrýchlenie vozidla a úsporu paliva hybridného vozidla, ale aj životnosť prevodovky minimalizovaním trenia pri radení. Nová technológia sa prvýkrát predstaví v novom Hyundai Sonata Hybrid a následne v ďalších hybridných modeloch značiek Hyundai a Kia.
„Vývoj prvej technológie ASC na svete je pozoruhodnou inováciou, ktorá zahŕňa precízne riadenie motora a automatickú prevodovku,“ povedal KyoungJoon Chang, viceprezident a riaditeľ skupiny riadenia pohonných systémov skupiny Hyundai Motor Group. „Neusporí sa tým len palivo, ale prinesie aj zábavnejšiu jazdu pre našich zákazníkov.“
Peter Lacena, foto: archív