Lambretta V 125 Special

Lambretta V 125 Special patrí k najsexi skútrom na našom trhu. Sexepíl však ani zďaleka nie je jedinou jej zbraňou.

Značka Lambretta je u nás menej známa, no v skutočnosti je to druhá najstaršia značka skútrov na svete. Skútre vyrába už od roku 1948 a dnes z jej výkladu môžete kúpiť päťdesiatku, stodvadsaťpäťku alebo dvestovku. My sme si vyskúšali 125-ku, ktorú môžete riadiť s vodičským oprávnením skupiny B, teda s vodičákom na osobné auto. Lambretta ostala v základoch verná klasickému dizajnu talianskych skútrov, no pozdvihla ho modernými prvkami. A tak model V 125 Special pôsobí mimoriadne príťažlivo. Svetlomet s LED technológiou je hladko integrovaný do kapotáže riadidiel a pôsobí ako našpúlené pery, ktoré máte chuť pobozkať. Bacuľatá kapotáž pod sedadlom zasa zvádza k potľapkaniu. K tomu množstvo krásnych detailov. Spomeniem lištu s nápisom Lambretta v spomínanom svetlomete, červený látkový štítok Lambretta na sedačke, logo značky na podlahe skútra, nápis Lambretta na uzávere palivovej nádrže… Veľmi príjemne ma prekvapila vysoká kvalita dielenského spracovania. Všetko lícuje s milimetrovou presnosťou. Píšem milimetrovou, ale to sa iba tak hovorí, v skutočnosti je to ešte presnejšie. A s tým dielenským spracovaním je spojený aj pocit pevnosti – na skútri všetko držalo, nič nedrnčalo a aj vzhľadom na dobre trafenú pevnosť pružín a tlmičov prechádzala cez nerovnosti skutočne krásne, bez toho, aby to mňa alebo skúter bolelo. Klobúk dole. Cena je síce mastných 3 100 eur, ale už po týchto vetách vidím, kam idú tie peniaze. Mimochodom, k tej pevnosti nepochybne prispela aj skutočnosť, že Lambretta využíva celoplechovú konštrukciu rámu, na ktorý sa „vešajú“ vymeniteľné plastové komponenty.

S nohami na špičkách

Sedadlo je veľké a pohodlné. Ani po vyše hodinovej jazde som na ňom nepociťoval únavu. Vzhľadom na výšku jej posadenia 800 mm nad zemou, na šírku sedadla a tiež šírku podlahovej plošiny však budú mať nižší ľudia problém s dočiahnutím na zem. Už ja pri mojej výške 178 cm som dočiahol na zem špičkami. Na druhej strane,  na skúter som sa zmestil pohodlne – mal som dostatok miesta na nohy, kolená som nemal príliš skrčené. Mimochodom, široká kapotáž poskytuje celkom slušnú ochranu pred náporovým vetrom pre nohy. Rukoväte sú široké a potiahnuté príjemnou mäkkou gumou. Zrkadlá by si však zaslúžili trochu širšie ramienka. V súčasnom stave totiž neposkytujú práve najlepší pohľad na situáciu za vami. Zároveň si však uvedomujem, že širšie ramienka by boli mínus pri prepletaní sa medzi autami. Vo výbave nechýba palubný počítač, namiesto užitočných údajov, ako je napríklad spotreba či dojazd, však ukazuje napätie. Do schránky pod sedadlom vmestíte jednu otvorenú helmu, drobnosti môžete uložiť do dvoch schránok v prednej kapotáži. Nájdete tam dokonca aj 12 V konektor. Nechýba háčik na zavesenie tašky či aktovky pod nohami.

Mestský hráč

Na pohon slúži vzduchom chladený jednovalec 125 cm3 s výkonom 7,5 kW. V mestských podmienkach, kam je tento skúter primárne učený, to s veľkým prehľadom postačuje. Ani pri odpichoch z križovatky, ani v premávke nebudete brzdou, naopak, lídrom kolóny. Oceníte aj ľahkú ovládateľnosť, svižnosť skútra a nízku hmotnosť. Na okreskách však nie je ľahké predbiehať. Maximálna rýchlosť je totiž niekde na hranici 95 km/h a nad 80 km/h už cítiť výkonový deficit. Po kvalitách podvozka ma najviac prekvapili brzdy, najmä predné. Majú totiž rýchly nástup, skvelú účinnosť a sú dobre dávkovateľné. Vyzdvihnúť musím naladenie ABS (zaberá len na predné koleso), ktoré „nerozcvakáte“ len tak ľahko. Zaujímavosťou skútra je, že má aj hlavný stojan, chýbajú mu však výstražné smerovky, poistný uzáver spínacej skrinky pred poškodením vandalmi a tiež parkovacia brzda.

STRUČNE: Lambretta V 125 Special Fix

Čo treba uznať: Krásne spojenie retra s modernou.

Čo nám chýbalo: Parkovacia brzda.

Čo nás prekvapilo: Kvalitné spracovanie, pocit pevnej stavby.

Cena: základ/test:3 100/3 100 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

Motor:  vzduchom chladený R1/2V, zdvihový objem valcov 124,7 cm3, max. výkon 7,5 kW (10,2 k) pri 8 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 9,2 Nm pri 7 000 ot.min-1. Emisie CO2 65 g/km. Jazdné výkony, spotreba pohotovostná hmotnosť 134 kg, vmax = ~95 km/h, spotreba výrobca/test 2,8/2,9 l/100 km.

Text: Peter Varga, foto: autor

Lambrettatest
Komentáre (0)
Pridať komentár