Každý milimeter japonského superšportiaku Lexus LFA je dopracovaný do najmenšieho detailu – prvky z horčíka a hliníka, mäkká koža a obloženie z uhlíkových vlákien. Pozornosť však priťahuje aj modifikovaný digitálny otáčkomer, ktorý toto auto dostalo ako prvé na svete. Použitie tohto riešenia bolo nevyhnutné, pretože motor vozidla V10 stúpal do otáčok s takou rýchlosťou, že mu klasický analógový otáčkomer nestačil.
Pagani Huayra
Toto auto je doslova modernou sochou na kolesách. Uhlík, fajnová koža, prvky z hliníka a titánu. Tieto ingrediencie vytvárajú celok, ktorý pôsobí oldschoolovo a súčasne moderne. Pozornosť priťahujú predovšetkým budíky umiestnené v hlbokých tubách a množstvo kovových ovládacích gombíkov, tlačidiel a prepínačov. Pagani si skrátka nemožno pomýliť so žiadnym iným vozidlom!
Lexus LC Yellow Edition
Návrhári Lexusu pre model LC interér súlad exluzívnej karosérie a interiéru. Tento názor podčiarkuje zisk prestížneho ocenenia EyesOn Design. Štíhle vnútorné línie, orginálne držadlá z jedného kúska kovu, koža provotriednej kvality a digitálne budíky každého ohúria. Lexus LC vyzerá ešte výnimočnejšie v limitovanej verzii Yellow Edition, v ktorej čierna koža palubnej dosky efektne kontrastuje so žltými prvkami dverových panelov a svetlými sedadlami.
Tesla 3
Čo charakterizuje interiér Tesly 3? Takmer nič. V kabíne tohto elektromobilu panuje vskutnu extrémny minimalizmus, ktorý si niektorí ľudia určite vychutnajú. Na prístrojovej doske je umiestnený iba volant a veľký centrálny dotykový displej. Ten zobrazuje všetky informácie o vozidle a umožňuje ovládať všetky jeho funkcie. Ak máte radi extrémnu modernu, tak vám toto auto sadne. Ak nie a radi cítite fortieľ majstrov kovu, musíte ku konkurencii.
McLaren 720S
Aj britský McLaren vie, ako robiť zaujímavé interiéry. Jeden z novších modelov tejto značky 720S sa vyznačuje množstvom drobných detailov, ktoré na prvý pohľad upútajú pozornosť. Stačí vymenovať ovládacie spínače automatickej prevodovky usporiadané v zvislom rade, alebo výrazný žltý pás symbolicky oddeľujúci stredovú konzolu od priestoru pre spolucestujúceho, či prístrojovú dosku, ktorá sa obracia o 90 stupňov a v závislosti od zvoleného režimu ukazuje jeden z dvoch displejov.
Bugatti Chiron
Interiér tohto krásavca uspokojí aj najnáročnejších estétov. Stredová konzola pozostáva zo štyroch gombíkov so zabudovanými displejmi a riadiacou pákou a ostatné tlačidlá sú skryté na hrubom volante. Pred vodičom sa síce nachádzajú dva digitálne displeje, ale sú predelené klasickým tachometrom. Priestor pre vodiča a spolucestujúceho oddeľuje charakteristická priečka v tvare položeného písmena U s vysokým centrálnym tunelom.
Toyota Century
Záplava mäkkého velúru, štýlové drevené obklady, pohodlné sedadlá s masážnou funkciou, k tomu veľké displeje a množstvo vyspelej techniky – také je vnútro Toyoty Century. Vozidlo je dokonca vybavené systémom aktívneho potláčania hluku. Nemožno sa preto čudovať, že luxusnú Toyotu s ručne zhotoveným logom fénixa si zamiloval dokonca aj japonský cisár a tiež mnoho úspešných podnikateľov.
Spyker C8 Preliator
Interiéry športových vozidiel Spyker vždy priťahovali pozornosť originálnym dizajnom. Inak to nie je ani v prípade modelu C8 Preliator. Jeho interiér pripomína tak trochu pilotnú kabínu, americké autá z päťdesiatych rokov, alebo staré kávovary. Vyberte si. Nachádza sa tu mnoho analógových budíkov, hliníka a kože. Nechýba ani pre holandského výrobcu typická manuálna prevodovka s odkrytým mechanizmom.
PL, foto: archív